4.1.11

Småt shopping




Før nytåret blev skudt ind kom jeg til at købe et på små ting til den spæde udsalgsstart. Fælles for dem er, at det er småt shopping, og at de må vente et stykke tid i skuffen. Et par fine stjerner i det lækreste sorte keramik og en gaveæske med otte små keramikhjerter fra Priip i korale farver. Begge fra yndlingsbutikken... Nå ja, og den fineste lille vinterhue i uld fra Huttelihut til lillesøster-in-spe. Faktisk den første babyting i denne omgang (skabene er jo fyldte!), men med garanti ikke den sidste...

På ingen måde ting vi akut har behov for, men sådan er det vel med udsalg? Der ryger altid flere nice-to-have ting med hjem end need-to-have...

Den fine Kähler vase er i øvrigt en af julegaverne, som nu med lærkegrene pynter på kommoden. Og på bordet står såmænd en tilsvarende fin julegave Kähler skål i sorte/hvide striber. Fornemmer man en Kähler svaghed?

Billedet med keramikhjertet har jeg i øvrigt lånt fra Mette.

8 kommentarer:

  1. Hvor er de søde de keramik hjerter og stjerner :)

    SvarSlet
  2. Lækre ting:) Og Kähler er vi vist mange, der har en svaghed for!

    SvarSlet
  3. Jeg er helt vild med de sorte stjerner, det ender med at de også hopper i kurven hos mig... ;)

    SvarSlet
  4. Jeg glemte lige i farten: de sorte stjerner har du fundet dem "enkeltvis"? Jeg har kun set dem i pakker med 5 styks (både de hvide og sorte)

    SvarSlet
  5. I min verden er det virkelig også hverdags luksus at forkæle sig med fint keramik og brugskunst. :o)

    Michelle - De er nemlig super fine. Jeg købte dem som sagt i Kalajdoskop by Hand, hvor de blev solgt til enkeltvis til 55 kroner, og da der er udsalg var der minus 50%. De havde også grønne juletræer og andre motiver...

    SvarSlet
  6. Skønne ting og flot opsætning med Kähler vasen :)

    SvarSlet
  7. Jeg er desværre ikke støt på stjernerne i en fysisk butik og jeg bor på den "forkerte side" i forhold til Kalajdoskop ;) Men har set at samme producent også har lavet juletræer og hjerter i samme asymestiske design - et enkelt sted har jeg set man må blande figurer og farver.

    SvarSlet
  8. Malene - Tak. :o)

    Michelle - Jeg skal på udsalgsshopping lørdag efter nye vintersko (de gamle har lidt en krank skæbne af fugt og salt), så jeg kan godt se om jeg kan nå omkring Kalejdoskop. Jeg vil godt købe nogle for dig, hvis de har flere... Er du interesseret i det?

    SvarSlet