10.12.12

Sort-hvid jul


Min jul er egentlig mest traditionel og rød. Jeg har prøvet både pasteller og julekugler i smukke klare farver, men den røde farve og enkelt fint design fungerer bare bedre for mig. Og når jeg kigger rundt må jeg have et svagt punkt for stjerner, for der er efterhånden ret mange af dem. Jeg blev også helt overrasket, da jeg åbnede kassen med julepynt, for jeg havde helt ærligt glemt, at jeg sidste år købte de fine stjerner i birk og sort akryl af Mette. Jeg tror desværre ikke, de sælger byBlank julepynten i år. Efter min mening er der ærgerligt, for jeg synes det er så fint.

Og når det kommer til det sorthvide, så tænker jeg at pigerne skal være julefine med striber, prikker og pallietter. Sammen med en pudderfarvet tylnederdel tror jeg det bliver rigtig fint. Bluserne har jeg købt billigt i Tesco, da vi var i England forrige weekend. Kombinationen af billige ting med dyrere designet børnetøj passer mig rigtig fint. Finder jeg noget som falder i min smag er jeg faktisk ligeglad med hvor det er købt. :)

EDIT: De fine stjerner er stadig til salg lige her
 

11 kommentarer:

  1. Skønne bluser til pigerne - jeg har det svært med røde ting til jul (meget mærkeligt det ved jeg), måske mest i form af nisser...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret vild med dem. Haha, det er altså også et fåtal af nisser jeg har. Men de filtede på billedet er lavet af min mor og dem kan jeg nu ret godt lide. :)

      Jeg har set masser af lækker julepynt rundt omkring på blogs i hvid/natur og pasteller. Det er simpelthen så fint, men det fungerer bare ikke helt for mig.

      Slet
  2. Ih det ser da så dejligt ud. Bluserne er barel så ffine, elsker prikker og striber. Det var da nogle utroligt lækre stjerner. Ha en rigtig dejlig uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Stjernernes fra Mettes hånd er virkelig fine, så det er ærgerligt de ikke sælger dem i år. Så jeg glædes meget over at jeg købte et sæt sidste år.

      Prikker og striber fungerer altså også max for mig. :)

      Slet
    2. Kære Maiken. Mange tak for den fine omtale. Stjernerne er skam stadig på shoppen. Du kan finde dem lige her: http://www.byblank.dk/da/pynt/stjerner.html

      Kh Mette

      Slet
    3. Så er det bare mig som (heldigvis) ikke kan se skoven for bare træer. Jeg har opdateret med link. :)

      Slet
  3. Ja, det har du da ret i. :) Resten af min jul er nu temmelig rød, guld og hvid, så mest af alt er jeg vist traditionalist...

    SvarSlet
  4. Jeg syndes det er nogle rigtig finde bluser du har fået købt. Lige efter min smag (hvis jeg havde en pige ;) Her hjemme træder den røde farve også igennem, når vi nærmer os december måned. Den giver på en eller anden måde lidt mere hygge :)

    SvarSlet
  5. Min jul er meget blandet - alle farver! :-) Jeg køber lidt hvert år, og alt afhængig af det års humør, skifter farverne også. Og de meste findes troligt frem (dog begynder nisserne at forblive i flyttekassen..). Eneste regel er, at jeg skal have noget kitch hvert år, og gerne et eller andet stort (og min mand har lært bare at ryste på hovedet og så glæde sig over, at det kommer væk igen efter jul). Super fine bluser du har købt. Det er dejligt med lidt inspiration fra andre lande (og også gerne lidt billigere inspiration - når der kommer tomatsovs på ærmet, ærger man sig knap så meget). :-)

    SvarSlet