12.12.11

Gode pebernødder


Hvis du endnu ikke har bagt pebernødder (eller er ude i anden runde bageri som visse andre, host host), så kan jeg altså anbefale de her pebernødder med rigtig peber. Super sprøde og krydrede. Lige præcis efter min smag, og i særdeleshed efter Ingrids. For første gang nogensinde er vi ude i anden runde bageri...

Pebernødder
125 gram margarine
125 gram sukker
275 gram mel
1 æg
1/2 tsk. ingefær
1 tsk. natron
3/4 tsk. kardemomme
1/2 tsk. kanel
1 knsp. hvid peber

Hele herligheden hældes i en skål og æltes sammen. Husk at tage margarinen ud af køleskabet i god tid, så den er blød til æltningen. Er du doven eller ikke så struktureret kan nogle sekunder i mikroovnen klare det. Tril pebernødderne i den størrelse du foretrækker og bag dem i 10-12 minutter ved 200 grader.

Der bliver to plader per portion, så jeg plejer at lave dobbelt eller trippel portion hvilket (normalt) rækker til julemåneden.

God fornøjelse!

9 kommentarer:

  1. Ej hvor sjovt det er også den opskrift jeg altid bruger. Vi fik bagt i går ( skal dog på den snart igen;-)) og de smager mums:-)

    SvarSlet
  2. Hov jeg plejer dog også at tilføje 1tsk natron til dejen:-)

    SvarSlet
  3. Nu får man jo helt lyst til at svinge en dej sammen :)

    SvarSlet
  4. Louise, de er nemlig rigtig gode! Er lidt fristet af at prøve Ann-Christines version af pebernødder, men skifter man en vinder ud? Du har også mange aftagere så jeg kan godt forestille mig der skal flere runder af bageriet til. : D
    Natron, selvfølgelig! Det var røget ud under indskrivningen men er fluks tilføjet. Tak. :)

    Malene, de er klart indsatsen værd. :)

    SvarSlet
  5. Rigtig peber? Hvad er forkert peber...?

    SvarSlet
  6. Anne, PEBERnødder UDEN peber.:-D

    SvarSlet
  7. Mums! Hvis jeg måtte spise dem ville jeg fluks gå i gang:)

    SvarSlet
  8. Er der nogen, der bager pebernødder UDEN peber? Altså!

    SvarSlet
  9. Malene - Det er altså også benhård kost du er kommet på. Øv altså.

    Anne - Haha, det er der nemlig! Vores gamle opskrift var pebernødder uden peber. ;)

    SvarSlet