12.4.11

Tøsetur #2


I fredags var Ingrid og jeg på tøsetur igen, så hun kunne blive forårsklar. Så lokkerne blev klippet i fin frisure, selvom pandehåret blev lidt for kort og bredt efter min smag. Garderoben blev opgraderet med en fin sommerjakke, sommersandaler og et par t-shirts. Kan godt grine lidt over udvalget som kom med hjem - for de havde faktisk også andre farver i butikkerne end den lækre støvede lavendelfarvede... Nu mangler der bare gummistøvler (var udsolgt) og legesko så kan foråret komme an!

Ingrid, den bandit, har altså kastet sin kærlighed på en yderst PINK jakke vi har arvet, så jeg skal lige have overbevist den unge madamme om at den er fin til dagplejebrug, men at hun ellers skal bruge den anden. Ikke nemt, når nu hun begynder at have en mening om sit tøj. Hos toårige hitter det nemlig stort hvis det er kjoler, pink, blomster og andet godt...

Faktisk var det vildt hyggeligt med tøsedag. Og Ingrid var vist enig, for jeg fik kærlighedserklæringer i en lind strøm - mig elsker dig - og blev kaldt skattepige! Det kalder Karsten nemlig Ingrid. På baresso dansede hun rundt i sine gule gummistøvler, hvilket udløste smil fra de andre kaffegæster, så det varer vist ikke så længe før vi igen skal på tøsetur!

PS: Vist godt der snart kommer børnepenge og at jeg bliver stavnsbundet lidt til matriklen når lillesøster kommer, for ventetiden er altså (host) lidt dyr...

14 kommentarer:

  1. Det ser da vildt hyggeligt ud. Jeg kan godt forstå, at hun synes, at du er en skattepige...

    Det der med de tøjdiskussioner er altså bare så irriterende. Man finder så meget lækkert tøj til dem og køber noget supersmart. Men næh nej, af en eller anden årsag så bliver de allermest tiltrukket af det der er pink og med Disneyprinsesserne på.

    SvarSlet
  2. Teresa - Jamen, jeg tror altså også vi nød det præcis lige meget. Særligt var det et hit at der var legetøj til fri afbenyttelse i de butikker vi besøgte...
    Disney og HelloKitty har jeg holdt langt væk fra matriklen når det kommer til tøj, så helt slemt er det trods alt ikke. ;)

    SvarSlet
  3. Nårh altså hvor er hun da bare sød. Og hvor hyggeligt med lidt dans på Baresso. Lækre sager I har shoppet, de burde da også findes i voksenstørrelse :)

    Kh Anne

    SvarSlet
  4. det er SÅ hyggeligt med tøsetur, det er det fede ved at have en datter (blandt meget andet)...

    SvarSlet
  5. Det lyder som en fantastisk hyggelig dag!
    Lækre indkøb, der må helt sikkert laves lidt propaganda for at styrke den støvede lavendel i kampen mod pink og blomster!

    SvarSlet
  6. Hvor hyggeligt - og sikre noge lækre sandaler :)

    SvarSlet
  7. Lækre køb - allerede sidste år ytrede Silje ønske om gule sandaler, og da jeg så Angulus havde lavet gule i år synes jeg jo det var perfekt (dem jeg har set på er en anden variant end den viste). I år snakker hun igen om gule sandaler, dog gul på den fod mor, den anden skal have rød sandal... Tisk tisk ;)

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare smækre de Angulus - solgul - lige til at blive glad i låget af.. Og lyder rigtig hyggeligt med den tøsetur - også mig og datterens ynglingsbeskæftigelse..;-)

    SvarSlet
  9. Jeg ville bukke under hver eneste gang, hun plagede om noget som helst, den lille charmør :)

    SvarSlet
  10. Hvor hyggeligt med tøseshopping og kaffehygge. Jakken er SÅ skøn. Hvor er den mon fra?

    SvarSlet
  11. Anne - Gummistøvledans på kaffebarer er altid et sikkert hit! Enig, det er ret lækre sager...

    Mette Kathrine - Mon ikke ubetinget opmærksomhed og forkælelse er et hit uanset køn?

    Ida - Enig! :)

    Line - Tak.

    Michelle - Ville også have købt nogle gule sidste år, men de var ikke til at opdrive, så jeg måtte slå til i år! De er også i en model med hjerter, som er ret fin. Silje har da go' smag. :)

    Solstrålens mor - Elsker også den kontrast gul giver... Aleneture er virkelig skønne.

    Malene - Tak! Standhaftighed kan altså også godt være svært indimellem. ;)

    Pernille - Jakken er fra Mini Nümph var kærlighed ved første blik! Fik også af vide at den var revet ned fra hylderne. Farven kommer ikke til sin ret på billedet, men det er altså den lækreste lavendel farve og jakken har rigtig mange fine detaljer.

    SvarSlet
  12. HVOR ser der bare hyggeligt ud! Dicte og jeg er også tit på tøsetur med juice og hygge.
    De gule sandaler er så fine, jeg har købt nogen magen til bare med en lille blomst på i midten.
    Kh. Tenna

    SvarSlet
  13. Sikke en skøn tur - det ser bare hyggeligt ud!!
    KAroline har også fået lavendel jakke i år og moren vakler mellem nøjagtig de sandaler og samme model i kernelæderfarve..:)
    Er vild med de gule.. Ved du om det er en bred model?
    Og tak for din hilsen hos mig.. Brandærgeligt med Shaukat!:) Kan du måske guide lidt i, hvad der kommer oveni den faktiske pris..??
    Kh Anne - som klart er med på fælles bestilling en anden gang..

    SvarSlet
  14. Tenna - Jamen, så har vi vist samme hang til girly caféhygge og gule sandaler. :)

    Anne - Både kernelæder og gul vil da være super fint til lavendel. Tror Ingrids sommersko bliver i kernelæder igen, men gul giver en fin kontrast... Angulus plejer at være brede, men hvordan denne model er ved jeg faktisk ikke?
    Jeg mailer lige omkring Shaukat. :)

    SvarSlet