5.9.10

Drillende prikker


Hov, jeg fik da ikke vist det nyeste pusleunderlag frem. En lille lækker nyfødt Johan får nu fornøjelsen af at ligge godt, når han skal med mor på café til café latte. Efter morens ønske blev det en fin lys blågrøn farve med gule kanter. Farverne på billedet yder desværre ikke pusleunderlaget retfærdighed; Et klassisk halvdårligt snap-shot der blev taget på vej ud af døren...

Og hold op hvor det drillede under syningen. Først erfarede jeg at prikkerne ikke er printet lige, og måtte klippe stoffet til igen - og igen. Dernæst drillede undertrådsspændingen og alt quiltning måtte syes om. Gul kantbånd var jeg også udløbet for, så det skulle også tilvejebringes, før det (i teorien) lille kreaprojekt kunne færdiggøres. Men sådan er det vel bare med kreaprojekter nogle gange?? At processen indimellem spænder ben og det bare tager dobbelt så lang tid som det egentligt burde...

Helt sikkert af den grund varer det altså lige lidt tid før jeg kaster mig ud i næste pusleunderlag, som min lille nevø skal nyde godt af...

9 kommentarer:

  1. Det er i hvert fald blevet rigtig fint:) Så fine farver, synes jeg!

    SvarSlet
  2. Det er så fint, fed farvesammensætning - drillende eller ej...

    SvarSlet
  3. Tine og Frederikke - Tak skal I have. Lige nu er gul også min favoritfarve, så jeg synes det klæder alt. :o)

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare super flot!!! Og farvevalget falder også liiige i min smag...meget friskt og "sprødt" :-) Bare jeg turde give mig i kast med at lave et pusleunderlag...tror bare ikke helt mine evner (eller tålmodighed) rækker til det:-)
    Flot arbejde!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  5. Hej Malene - Tak. Det er såmænd ikke så avanceret, hvis du kan betjene en symaskine (det ved jeg du kan) og ved hvordan du syr kantbånd. Du klipper to lag tekstil voksdug og ét lang volumenvlies. Nåler det ene lag tekstilvoksdug sammen med volumenvlies, quilter det ved at sy diagonalt. Nåler alle tre lag sammen, zigzagger for at holde det på plads, og sætter kantbånd på. Voila! Størrelsen har jeg efter et engangsunderlag, og så har jeg brugt en tallerken til at tegne efter for at lave runde hjørner. Nemt. God sylyst!

    SvarSlet
  6. Søde Maiken - tusind tak for forklaringen....jeg vil meget nødigt virke som en værre lille copycat, men det må jeg absolut prøve af...jeg ville være ret stolt hvis jeg kunne skifte lillebror på et hjemmegjort pusleunderlag når vi skal ud:-)
    Endnu engang, tak fordi du delte:-) Og tak for din skønne blog...
    Kh. Malene

    SvarSlet
  7. Hej Malene - Jamen, det var da så lidt. Vi er jo alle herinde for at blive inspireret og så er det dejligt selv at kunne inspirere. Pusleunderlaget er virkelig praktisk og smart, så jeg synes da klart du skal i gang med syningen til lillebror. Jeg plejer at købe 50 cm voksdug og volumenvlies ditto. Det er tilstrækkeligt. Stoffet er købt hos Stof2000.
    Og tak for ros... :o)

    SvarSlet
  8. Hej Maiken
    Ja funny som små ting kan tage flere dage!! OG nogle gange omvendt. Den patchwork pude jeg lige har syet til børneværelset lavede jeg på under 2 timer og jeg var sikker på det ville tage flere dage. Og så andre gange tænker jeg at jeg lige hurtig flækker det her sammen og så går alt bare galt!!
    Men flotte er de nu, dine underlag :o)
    Kh Mette

    SvarSlet
  9. Mette - Nemlig! Der er bare ingen logik i sådan nogle små projekter... ;o)

    SvarSlet