5.7.10

Hen hvor peberet gror!

Tro det eller ej, men jeg bakser stadig med at få min overlocker til at virke. Hver gang jeg har løst ét problem opstår fluks et nyt. Jeg kan sige så meget, at den temmelig snart ryger hen hvor peberet gror... (alternativt hen til forhandleren...)

Min overlocker og jeg har været igennem flere faser. Først begyndende problemer, dernæst strejke midt i et fedt syprojekt, hvorfor den i afmagt fik en måned i stuearrest. Efter at have sundet mig, genvundet troen på at vi nok skulle finde hinanden igen, at den var kommet over sine fjollede idéer og sabotage, gik jeg med stor forventning og frisk mod igang igen blot for at erfare, at der intet nyt er under solen. Gransker jeg mit indre for bare at kunne sige én eneste positiv ting, så må det da være, at jeg virkelig har lært at tråde den overlocker efter at have gjort det cirka en million gange i aften. 

Tudekiks er jeg udgået for, men så kunne jeg heldigvis klemme lidt hjemmelavet jordbæris med chokoladestykker ned, bare sådan til lidt trøst... På bordet ligger udklippet til den absolut skønneste solhat i retrogule blomster og med sommerprikket foer, så i morgen skal den overlocker 7-9-13 altså virke...!

6 kommentarer:

  1. Hej Maiken.
    Der ligger en Award til dig inde på Rumlighed ;0)

    SMIl fra Tenna

    SvarSlet
  2. Tenna - Ih, hvor er du sød. Tak. Det vil jeg da lige ind for at se. :o)

    SvarSlet
  3. Det med at give ting stuearrest kender jeg kun alt for godt... Krydser fingre for at maskinen makker ret i aften :)

    SvarSlet
  4. Jeg krydser også alt hvad jeg har, hader når de kære maskinelle ting bare strejker, midt i det-her-skal-jeg-altså-bare-have-færdigt-nu-for-jeg-er-kommet-for-sent-igang-projekter :)

    SvarSlet
  5. Michelle - Ja, overlockeren må jo forstå alvoren i dens handlinger. Virker den ikke i aften, så må jeg vist have forhandleren ind på banen. Den er jo kun et par måneder gammel, så den er hverken forældet eller slidt op?!

    Sine - Det er virkelig også sådan noget der kan få mig op i det røde felt. Det var nok også af den grund jeg fandt det bedst at holde mig langt væk fra maskinen for en stund. Dybest set kan jeg jo bare nøjes med min symaskine indtil den er repareret, men jeg er bare ret begejstret for det proff finish en overlocker kan give. :o)

    SvarSlet
  6. ØV, jeg har lige snakket med forhandleren. Han anbefalede mig præcis alt det som jeg allerede har prøvet. Og skal den repareres, så skal jeg køre omkring 50 km, da butikken her i byen er blevet lukket i mellemtiden. Så nu må væbne mig med tålmodighed og gøre et forsøg igen i aften. Send lige god karma til min overlocker... ;o)

    SvarSlet