4.2.13

Sygdom og syslerier


Mens regnen har slået ind på ruden, så har skoldkopperne piblet frem på Ingrid. Førstnævnte synes jeg var var noget sjovere at tage billede af, selvom vi har hygget gevaldigt i dag. Dagens arbejdsdeling var helt fin - jeg fik arbejdet lidt (og pakket en bestilling) mens Ingrid så oceaner af børnefjernsyn og fik lidt lækkerier, så det var mere overkommeligt med en kløende krop.

Lige for tiden kan jeg kan jeg næsten ikke overskue at hive alt symaskine grejet frem, selvom der er bunker af ufærdige syprojekter. I stedet synes jeg det er rigtig fint med lidt syslerier, som kan klares fra sofaen, så jeg har kastet mig over nye patchwork projekter. En lille bold med noget af mit yndlingsliberty fik jeg lavet i weekenden, og så fik jeg startet et nyt projekt op i går...

De næste par dage må vi vist væbne os med lidt kalender gymnastik, tålmodighed og slow living mens skoldkopperne raserer på Frøken Prik.

16 kommentarer:

  1. Øv med sygdom, men så er i da heldigvis snart på den anden side af de skoldkopper! Rigtig god bedring med hende :o) Det er forresten nogle flotte billeder du tager!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for du siger, for det kan godt være en udfordring at tage gode billeder uden et spejlrefleks kamera, men med tålmodighed og god billedredigering er jeg også godt tilfreds med resultatet. :)

      One down, one to go når det kommer til skoldkopperne. ;)

      Slet
  2. Øv øv, kender det alt for godt da vores lille Andrea fik den første prik i fredags og nu har rigtig mange, men vi trøster os med at de så aldrig mere kommer igen. God bedring. Er forresten vild med dine små "dukker" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig god bedring hjemme hos jer også. :) Og tak for dukkekompliment.

      Slet
  3. God bedring med det stakkels pus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, vi satser benhårdt på at hun snart er børnehaveklar igen. :)

      Slet
  4. Maiken - det ser ellers hyggeligt ud, trods alt.. knus C

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er såmænd også mægtig hyggeligt. I dag er det dog bedstemor som har haft tjansen. :)

      Slet
  5. Her er der med to syge smålinger også tvungen sofatid, så hæklepindene har haft en del at lave; så er det nu meget hyggeligt :) sød lille bold og god bedring :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det er hårdt med dobbelt op! Også god bedring den anden vej.

      Slet
  6. Der er vist skoldkoppe-epidemi for tiden! Det er ellers fine sager, du laver:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det tror jeg absolut. Og tak Anne. Jeg er ret spændt på slutresultatet af mit trekant-projekt. :)

      Slet
  7. Håber Ingrids kopper er ved at være på retur og I har klaret jer igennem ugen. Glæder mig meget til at se dit kommende patch work projekt - det kan kun blive godt når det kommer fra din kyndige krea hånd.

    Sender dig lige en mail ang. vingerne til Karlas kostume... Det er i øvrigt rigtig sødt, dit bikostume fra sidste år. Kh Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Agnes har afløst Ingrid med sygdom, så vi glæder os til HELT raske børn. Tak for kreakompliment, det blev jeg glad for. Det skal blive til en stempelkaffevarmer, så nu har jeg fået syet patchwork delen sammen og mangler nu bare resten.

      Det haster ikke med kostume-fif, da Agnes skal være mus i år, men jeg vil gerne lave vingerne om på kostumet på et tidspunkt. Men et par gode stald-fif er altid godt og værdsat. :)

      Slet