10.3.14

Marapytta workshop


Det er fantastisk at nørde igennem i godt selskab. Jeg altså lever stadig højt på den helt forrygende weekend i Lines kælder forrige uge. I måneden op til var forventningens glæde også bygget op med store refleksioner om syprojekter, søgen efter de rigtige materialer, planer om fælles roadtrip og masser af snak på tværs. For mig er det ren luksus at gå en weekend i møde, hvor der kun er tøsehygge og kreativt zen på agendaen. :)

Jeg er stadig dybt imponeret over alle de smukke ting, der blev produceret over weekenden. Både af lækkerhed og mængden! De fleste af tingene kan spottes hos Line. Den klare ulempe ved at være på workshop med så mange dygtige (og søde) damer var, at jeg hele tiden blev påmindet om alle de andre fine ting jeg også kunne have lavet. Men jeg er nu også ret godt tilfreds med den vingevest til Ingrid, Colette kjolen til Agnes og bibliotasken til mig selv, som jeg kom hjem med. Tasken mangler dog noget solidt gjordbånd til hanke, før jeg kan tage den i brug.

Hvert valg føltes næsten som et fravalg for der var så mange ting jeg gerne ville lave, så jeg må vist hellere lobby på hjemmefronten for en friweekend mere hos Line - og gerne snart!

15 kommentarer:

  1. Hold da op hvor fint og sikke meget du har nået synes jeg.
    Lyder som en fantastisk weekend, jeg gad egentlig også godt snart have en "mig" weekend :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille. :) Det er også fantastisk med en mig-weekend, så man ikke helt drukner i hverdag og småbørn. :)

      Slet
  2. det er godt nok skønne billeder... Hvor ville jeg også gerne kunne blive så god... Det ser bare så proff ud...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sødt sagt, tak. Nu hjælper det også godt at være i kyndige hænder, hvor man lige lærer et par ekstra tekniske finesser eller.

      Slet
  3. Det er virkelig nogle flotte ting du har fået lavet, og imponerende at du nåede så meget:)

    Jeg er helt vild med foret i vingevesten, det er så smukt (hvor mon jeg kan få fat i det...?) og så må jeg have syet endnu en Colettekjole til Karla, det er så fint et mønster.

    Er en lille smule (okay, så en del) misundelig over tøsehygge og weekendfix hos Line, men det er dig velundt og fuldt fortjent - håber Karsten lader dig komme af sted igen... Så teamer vi op!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var altså også bare fuld koncentration (eller ifølge Tenna snakkede jeg meget den første formiddag) fordi jeg bare VILLE sy de tre ting. Jeg er også ret glad for resultaterne, og pigerne ditto.

      Det er libertystoffet "Josephina", som jeg har brugt til foer. Første gang jeg så det var hos Line, og jeg brugte rigtig lang tid på at opstøve printnavn og hvor jeg kunne få fat i det. Jeg endte med at bytte mig til det, og du skal vist være heldig, hvis du kan finde det. Desværre har jeg ikke så meget tilbage, så der kan jeg ikke være til hjælp.

      Colettekjolen er faktisk i det største til Agnes, da jeg lagde lidt ekstra til i længden, så det bliver vist en efterårskjole. Men jeg vil rigtig gerne sy et par stykker mere til børnehavebrug, da det er nemt bare med et par strømpebukser - også selvom den kortærmede version egentligt er lidt finere.

      Jeg er klar på at teame op! Enten i Lines kælder eller måske i sommerhus?

      Slet
  4. Jeg skal afsted her i slutningen af marts. Fik simpelthen abstinenser!! Så nu går jeg og overvejer, hvad jeg skal sy. Ideerne mangler ikke, men hvad vil jeg helst lave??? Må vist få taget mig sammen og tage nogle beslutninger, så jeg kan få købt noget stof. Hvad synes du, jeg skal sy? Fik du nogle nye, gode ideer? Tror yngstebarnet gerne vil have et par bukser med flæse. Men derudover? Måske noget til mig selv?? Åh, det er jo svært med sådanne luksusproblemer. :-)
    Du fik simpelthen syet de smukkeste ting. Var pigerne ikke ret begejstrede? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie-Louise. Pigerne synes tingene var ret fine, men vi har faktisk ikke taget det i brug endnu. Vesten må nemlig gerne være til pæn brug de første par gange, Agnes kjole passer størrelsesmæssigt vist bedre til efteråret, og jeg mangler stadig det rigtige gjordbånd/hanke til min taske. Tsk tsk!

      Hvor skønt med en workshop i vente! Det er lidt ærgerligt vi ikke fik koordineret at deltage, som vi har "snakket" om. :) Jeg synes altså også, at hvert valg føles som et fravalg. Du har jo allerede syet mange fine ting! Line har lavet noget ret yndige douce rosa shorts, som måske var noget for pigerne? Du kan se dem på hendes blog. Ellers var der en ret fin sweat med liberty trykknapper, som jeg også gerne ville have lavet. Den var rigtig fin til både drenge (dog uden liberty) og piger. Du kan se to forskellige versioner, som to af de andre syede i linket ovenfor. Hvad med et iPad cover eller net med flæser til dig selv?

      Slet
  5. Jeg har faktisk syet en sweat med Liberty trykknapper. Og Liberty foer. Til mig selv. Har jeg ikke vist dig den? Må straks tage et foto, for den blev faktisk ret god, også med fast foer. Jeg tror, det bliver shorts til pigerne, i to forskellige modeller. Og så lurer jeg lidt på voksenbukserne der blev syet, da du var afsted. Ved dog ikke helt om de vil klæde mig eller om jeg er for bredrumpet. ;-) Og ellers må jeg bare tage et udvalg af stof med og blive inspireret undervejs. Line har sikkert også gode ideer.
    Skal jeg sende dig noget bånd til tasken? 60 cm? Fandt noget fint da jeg købte materialer til min. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg har helt overset du havde lavet en sweat. Kan du ikke linke på insta? For jeg vil gerne se den. :) Faktisk synes jeg den er endnu finere i børnestørrelserne.

      Er det de Annes blomstrede bukser du tænker på, eller Karens blåstribede? De er begge fine. Jeg synes faktisk det var helt en frihed at kunne vælge løs uden præcise planer, da jeg var på workshop. Men jeg endte faktisk med at sy det jeg havde regnet med. :)

      Skal der ikke bruges mere end 60 cm? Karen tilbudt at sende noget til mig - jeg har bare ikke fået taget hende på ordet. Men det kunne nu også være flot med læderhanke som Mille foreslår. :)

      Slet
  6. Jeg er så misundelig- ville VILDT gerne med men pludselig var pladserne væk... Der er kørt mange lækre sager igennem maskinen- hold nu op!! - din taske er bare så smuk! Du kunne sætte læderhanke på? Det kunne se fint ud;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville også have været ret fedt, hvis du også var med. Jeg er simpelthen så imponeret over tingene, der blev lavet!

      Tasken er også bare lige din stil. Jeg har slet ikke overvejet læderhanke, men du har da ret i, at det kunne blive rigtig flot! Kan du sy igennem tykt læder med din almindelige symaskine?

      Slet
  7. Den er så afsindigt smuk den taske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Malene. Jeg er også glad for, at jeg gik all in på blomster. :)

      Slet
  8. Du har været effektiv. Det er super flotte ting du fik af hånden:-)
    Jeg kunne også godt bruge en weekend hos Line:-)

    SvarSlet