23.8.10

Yndlingsmuffins


I går bagte jeg mine yndlingsmuffins da en god veninde kom på besøg. Og da det er mine absolut yndlings, som flittigt bliver bagt, så vil jeg da dele opskriften med jer! Det er nemlig muffins af den slags som alle elsker!

Muffins med hvid chokolade & hindbær (12 stk):
300 g mel
2 tsk bagepulver
150 g rørsukker
1 æg
1 tsk vanille
2 1/4 dl mælk
50 g smeltet smør
100 g friske hindbær (frosne bær af alle slags kan også bruges)
75 g hakket hvid chokolade

Pisk ægget godt med sukker. Tilsæt vanille, bagepulver, mel, mælk og smeltet smør. Derefter vendes hindbær og det hakkede hvide chokolade forsigtigt i. Pas på ikke at røre for længe med hindbærene, da de ellers vil blive most. 

Hæld dejen i muffinsforme, og bag dem i ovnen i 20-30 minutter ved 200 grader.
Tip: Det smager også super lækkert med andre bær. Jeg har også lavet yndlingsmuffins med skovbær, jordbær, ribs osv. Og skal de være super hurtige og nemme at bage, så brug flydende bagemargarine.

Bon appetit!

14 kommentarer:

  1. Haps, den opskrift gemmer jeg da lige :)

    SvarSlet
  2. Hej Maria - Pas på, man bliver nemt afhængig! ;o)

    SvarSlet
  3. Hmm, havde ellers lige skrevet en kommentar, men den kan jeg ikke få øje på?
    Nå, men jeg har for nyligt lavet nogen tilsvarende, bare med rabarber i stedet for hindbær, de var også rigtig gode. Men blev ikke lige så flotte som dine :o)
    /Ida

    SvarSlet
  4. Mmm de ser lækre ud. Kunne godt lige hapse en nu:)

    SvarSlet
  5. Uhm.. Gemmer lige opskriften - de ser vildt lækre ud!
    Kh Louise

    SvarSlet
  6. Ida - Mmm, jeg kunne også godt forestille mig at rabarber er super lækkert. Den syrlige smag er nemlig perfekt til den hvide chokolade. Så det skal jeg da klart prøve.
    Papirsformene har jeg nede i en metal-muffins form, eller vælter de ud over det hele. :o)

    Tine - De kan sørme også anbefales!

    SvarSlet
  7. Åh... Hvor er det nu der er fra...?
    For dem har jeg da også bagt mange ane før - men de var da lige gået i glemmebogen...
    De skal på weekendens hyggemenu..:) De er SÅ lækre..;)
    KH Anne

    SvarSlet
  8. Hej Louise - Det er klart en opskrift du skal afprøve!

    Hej Anne - Faktisk har jeg klippet opskriften ud af et Womanblad (af alle steder?!) for flere år siden. Men jeg har også set opskriften flere steder på nettet efterfølgende. De er jo perfekte til hyggemenu!

    SvarSlet
  9. Mon der er nogen tilbage til i morgen ;-))
    Kh Inge-Britt

    SvarSlet
  10. Mmm, hvor ser de lækre ud:)

    SvarSlet
  11. Hej Mutti - Næh, sikkert ikke. Men der er hjemmelavet bananis med 70% chokolade i fryseren. ;o)

    Hej Siri - Og de smager præcis lige så godt!

    SvarSlet
  12. Umm... de ser lækre ud! Eeelsker hvid chokolade :)

    SvarSlet
  13. Kunne opskriften evt. blive redigeret med antal og varmegrader?
    Ville nemlig i gang med at bage dem nu, men gik i stå, da jeg mangler netop lige de detaljer.

    SvarSlet
  14. Så er der også kommet grader og antal på. At det ikke har stået fra starten er vist det tydelige bevis for at jeg ikke er madblogger. :)

    SvarSlet