3.8.10

Junior / Senior


Stærkt inspireret af Mette fik jeg lavet en lille sommerkjole med smock til Ingrid. Mønstret var en skønsom kombination af Mettes forklaringer og frihånd - og skal jeg se bort fra jante, så er jeg faktisk ret stolt af resultatet!

Særlig stolt er jeg fordi det endelig lykkedes mig at lave smock. I mit kreahjørne ligger stadig en buksedragt forvist, da smocken blev alt for stram. Men efter at have set yndige Carla i sådan en kjole overkom jeg mine mentale og symæssige blokeringer. Synderen blev opdaget - det var spolehuset - og der blev rettet op på det.

Og da jeg red på min succesbølge over endelig at kunne smocke, så synes jeg jo også dukkelise skulle have en tilsvarende sommerkjole med smock og prik detaljer. Faktisk tror jeg Ingrid synes det var ret morsomt at hende og dukkelise lignede hinanden. 


Men gad vide hvad Freud ville have fået ud af det?!

12 kommentarer:

  1. SIkke nogle skønne kjoler - fedt med det prikkede kantbånd, det er en detalje lige efter min smag :)

    Tak for sidste ellers- og tak for byttet, jeg er helt pjattet med det skønne blå stof!
    jeg har et stykke ekstra herhjemme af det andet lyserøde du gerne ville have - måske du gemmer på andet at bytte med, så kan du jo sige til!

    KH Vibeke

    SvarSlet
  2. Jeg synes det er godt klaret. Det er blevet rigtig flot. Jeg har stadig ikke helt brudt smock-koden, men jeg glæder mig til det.
    kh
    Monika

    SvarSlet
  3. Et par søde "dukker".
    Nu er Københavner festtøjet jo i hus :-)
    Det er jo ikke svært det der smock, vel!
    Kh Inge-Britt

    SvarSlet
  4. Hej Maiken
    tak for sidste, det var hyggeligt at møde dig.
    Den kjole er bare så flot og så fint du har lavet en til dukken også...
    Hmmm ja måske man skulle kaste sig ud i det der smock engang!
    Kh Mette

    SvarSlet
  5. Hvor er hun bare køn! Tak for sidst og tak for din søde besked:) Det er 100 % gengældt, og den dag må helt klart gentages!
    Kh Anne
    PS: Freud kunne helt sikkert have fået en masse ud af det!

    SvarSlet
  6. Hej Maiken,
    Tak for sidst - det var hyggeligt!
    Og nu fandt jeg endelig også vejen til din blog :-)
    De ser meget søde ud de to små i ens kjoler ;-)
    Kh Louise

    SvarSlet
  7. Vibeke - Tak. Faktisk var jeg i tvivl om jeg skulle lave prik-detaljen, men jeg er rigtig glad for det, da det bare giver lidt ekstra. Jeg prøver lige at se om jeg har lidt i gemmerne at bytte med, da det lyserøde stof bare var rigtig fint...

    Monika - Jeg har sørme også bandet meget over det smock. Og især kommentarer om at det var rigtig nemt. Prøv at tjek spolehuset - det var den lille dims på siden som strammede elastikken alt for meget, som var synderen her. Når det (endelig) lykkedes er det faktisk ret sjovt at sy smock.

    Mutti - Kjolen er såmænd allerede indviet til festivas i lørdags. Den var rigtig fin med en koralfarvet bluse under og leggins. :o)

    Mette B - Det var virkelig også en fornøjelse at møde dig og din lille Luna-pige! Det var altså også rigtig hyggeligt at lave en mini-model, så mon ikke dukkelise også en anden gang vil få udvidet sin garderobe? Jeg skal nok agere hotline til smock teknik, hvis du skal have support. :o)

    SvarSlet
  8. Anne - Tak. Jeg håber da klart at vi mødes igen en anden gang - det vil være super hyggeligt. Indtil videre må det jo blive ved bloggeriet og bytteriet.

    Louise - Blogtræffet er en rigtig god måde at opdage andre bloggere, og så var det super hyggeligt at møde dig!

    SvarSlet
  9. så skønt med de prikkede detaljer. tillykke med at du knuste koden! jeg har også nogle ALT for stramme ting til at ligge i hjørnet:-)

    SvarSlet
  10. Christina - For mig er prikker som mørk chokolade, jeg har ALDRIG oplevet at det blev dårligere når det blev tilføjet... ;o) Jeg sender gerne god karma i din retning hvad angår smock og håber det også lykkedes dig at knuse koden.

    Og så både et tak for sidst, det var hyggeligt at møde dig, og ligeså hyggeligt at du vil følge min blog. :o)

    SvarSlet
  11. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke var fast læser. For jeg har altså været herinde flere gange:-).. Men nogle gange i farten..

    SvarSlet
  12. Christina - Ja, det kender jeg kun alt for godt. :o)

    SvarSlet