1.9.11

Børnehavepige




Så nåede vi til solen på nedtællingskalenderen, og dermed børnehave! Faktisk fik vi ikke klippet de to sidste blade af kalenderen, da Ingrid ikke nænnede det. Ingrid smilede, var spændt og lavede badutspring i morges, hvinede af fryd da vi kørte op af bakken til børnehaven og holdt solidt fast i mors hånd da vi gik ind af døren.

Det er gået over alt forventning, der er blevet snakket, cyklet, spist madpakker, tegnet, rutchet og leget med perler. Fuldstændig mættet af indtryk fik hun sovet sen eftermiddagssøvn hjemme og var næsten ikke til at vække igen. Ingrid glæder sig til i morgen, og jeg glæder mig til alle de fremtidige røverhistorier og hjembragte perlekæder.

8 kommentarer:

  1. Skønt med en god start på børnehavelivet! Og sikke en fin omgang perler :)

    SvarSlet
  2. Det er så dejligt at læse at det er gået godt.
    Jeg har lidt ondt i maven ved tanken om at det er vores tur om et halvt års tid, men når jeg læser med her bliver jeg lidt mere rolig ved tanken :)

    SvarSlet
  3. Dejligt at hun havde en god 1. dag..hvor ser hun sød og glad ud! Vi startede op d. 1. juni og det er gået rigtig godt..nu er hun rigtig glad for sin børnehave..
    KH Mia

    SvarSlet
  4. Sikke en sød børnehavepige. Og det trøster mig lidt, at der er flere børnehavepiger derude, som holder ved sutten lidt endnu ;)

    Her har vi også fået perlekæder med hjem idag :)

    SvarSlet
  5. Fine billeder af den søde store pige og dejlig læsning!! Har tænkt på jer;) Synes nemlig selv det var lidt af en overvindelse, da vi startede 1.marts.. Men de får bare SÅ meget ud af det:)
    Her har jeg fået et par lysestager og ikke mindst en fin pind hjem i dag..;) Det er bare så hyggeligt..
    Ha' en dejlig aften..
    KH Anne

    SvarSlet
  6. Trine - Der faldt i hvert fald en sten af morens hjerte. :)

    Ann-Christine - De har jo heldigvis hinanden, så jeg er sikker på at det kommer til at gå fantastisk. Lige pludselig er de altså også bare SÅ klar.

    Mia - Ingrid var virkelig også i hopla. Det er utroligt så store de unger bliver. :)

    Mette - Tak. Jeg nåede kun at tage de her to billeder inden hun fløj videre. Ville ellers gerne have været foruden sutten (suk) på billedet (og generelt), men sådan blev det altså ikke lige. Er Carla blevet glad for børnehaven? Det er så sødt med de perlekæder. Tror slet ikke vi evner at lave den samme skønne tilfældighed af skildpadder, hama og neon som de gør. ;)

    Anne - Hører også fra alle sider at de gør kæmpe udviklingsmæssige spring, når de kommer i børnehaven, så det bliver en spændende tid vi går i møde. Hjemmelavede ting og grøftekantsbuketter får altså også mit hjerte til at smelte. Dét troede jeg altså ikke ville være tilfældet før jeg blev mor. ;)

    SvarSlet
  7. Malene, hun var simpelthen også så sød, så jeg glæder mig til at se hvordan hun reagerer i morgen. :)

    SvarSlet