7.9.11

Krydrede æblemuffins


Efterårsagtig regn og rusk er bare hyggeligere med nybagt kage, en kop varmt og stearinlys. I dag har jeg bikset lynhurtige krydrede æblemuffins sammen med hjemmeavlede æbler i til Ingrid kom hjem fra børnehave. De slår ikke helt min yndlingsæblekage, men de er altså bare go'e alligevel!

Krydrede æblemuffins
250 g hvedemel
100 g sukker
4 tsk. bagepulver
½ tsk. salt
1 tsk. stødt kanel
50 g smeltet smør
2 dl. mælk
1 æg
2-3 æbler

Bland mel, sukker, bagepulver og krydderier i en skål. Pisk smør, mælk og æg sammen og rør de tørre ingredienser. Æblerne skrælles og skæres i tern. Vend æbletern i dejen og fordel den i cirka 12 forme. Drys med kanelsukker. Bag muffins ved 200 grader i cirka 20 minutter.

Voila! Og de smager bedst mens de stadig er lune...

7 kommentarer:

  1. Stop så de kage/kaffe-indlæg... Du frister mig ALT for meget;)

    SvarSlet
  2. Mums jeg bliver helt lækkersulten:-)

    SvarSlet
  3. Sikke du frister! Det ser lækkert ud. :-)

    KH Tine

    SvarSlet
  4. Rigtig godt til efterårsrusk. Det ser lækkert ud, kan næsten dufte den!

    SvarSlet
  5. Hold nu op det ser lækkert ud!

    Kommer der ofte så lækre kagebilleder for så ved jeg ikke om jeg "tør" blive fast læser *lol*

    SvarSlet
  6. Anne - Haha, det er min barsels virkelighed, masser af kaffe og lidt kage.;)

    Louise - Har også fået to gange i dag, så min lækkersult er vitterligt stillet i dag.

    Sanne - Det er vist lidt tidligt at indvie efteråret.;)

    Peppe - Det er den også.:)

    Tine - Kan varmt anbefale dem.:)

    Dagens lys - Vov du bare pelsen og velkommen til.:)

    SvarSlet