26.9.11

Fødselsdagspige


Hip hip hurra! Vi lufter flagranke og fejrer vores fødselsdagspige, som bliver tre år i dag. I går med familien, pålægskagemand, gåtur og fine kager. I dag med børnehavegruppen, pålægsboller, frugtspyd og pølsemænd. Rigtig søde unger, men kors hvor er jeg glad for at de endnu ikke er oppe på fuld normering for der var edermanemig (undskyld jeg bander) gang i den! 

Ingrid er en glad lille cyklist, der med hvin og blafrende arme var ved at dåne af begejstring da hun fik cyklen i går. Og hun er virkelig god til at cykle, når moren selv skal sige det. Det er en ren fornøjelse at se hvordan Ingrid lige nu bare leger og leger og leger med alle de nye spændende ting.

Jeg har påtaget mig den betroede opgave at tømme resten af slikfadet til min kaffe. Heldigvis har vi mindre end ingen planer for resten af dagen, så vi kan smække stængerne op, spise rester og lege. Dejligt og temmelig tiltrængt! 

PS: Ifølge min immigrerede Nørrebronx bror er pålægskagemænd en yderst jysk ting. Kan det virkelig passe?
PPS: Efter Ingrid så Julias cupcakes i en reklame har hun snakket om at hun til sin fødselsdag skulle have kager med lyserød sprøøte og pynt, så vi måtte kaste os ud i frostingens kunst...

22 kommentarer:

  1. Tillykke med hende:) Jeg har aldrig fået serveret en pålægskagemand - hverken her eller derhjemme! Men fin (og sund) ser den ud:)

    SvarSlet
  2. tillykke med hende. Respekt for at du har inviteret børnehavegruppen hjem! det kunne jeg ikke lige overskue:-)

    SvarSlet
  3. Kæmpe stort tillykke med hende, hvor ser hun bare kær og glad ud. Og så bliver jeg jo helt rørt over det med cupcakes'ne <3

    SvarSlet
  4. Tillykke! Man får jo helt lyst til at være med :-)

    SvarSlet
  5. Tillykke med hende - sikke en fejring :)

    SvarSlet
  6. Det er jo lige før man får lyst til at holde fødselsdag igen! Altså hvis du står for forplejningen!! Mums det ser godt ud!
    Tillykke med hende!

    SvarSlet
  7. Stort tillykke ned hende. Hun ser så glad og stolt ud:) Lækre sager du havde disket op med:) Vi fik ofte pålægskagemænd som børn, men jeg er jo også jyde:)

    SvarSlet
  8. stort tillykke med hende :D Pålægskagemand har jeg aldrig oplevet, men det ser lækkert ud (men jeg bor jo også på sjælland;)

    Super fin dug, hvor er den fra?

    SvarSlet
  9. Stort tillykke med hende:) ser rigtig hyggeligt ud.
    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  10. Stort tillykke:-) Det ser MEGET hyggeligt ud:-)

    SvarSlet
  11. STORT TILLYKKE med hende, ser ud til i havde en super dejlig dag, men masser af lækkerier.

    SvarSlet
  12. Stort tillykke med hende - og hvor ser hun bare fin ud på sin nye cykel

    SvarSlet
  13. Stort tillykke med hende, hvor ser hun dejlig og glad ud :)

    SvarSlet
  14. Stort tillykke med hende - skønt billeder af hende..!! Det lyder til hun har haft nogle rigtigt dejlge dage..
    Jeg har fået pålægskagemand et par gange - men mest i selskab med min søs og kæreste som er vestjysk landmandsfamilie..;) Men det er helt okay lækkert..
    Dejlig aften til dig og slikket..
    Kh Anne

    SvarSlet
  15. Stort tillykke med hende! Hvor ser hun sød ud på sin nye cykel :)

    SvarSlet
  16. Tillykke med hende, hvor er hun dog sød :)

    SvarSlet
  17. Hvor er hun sød på sin nye cykel, og ganske stolt ;) Stort tillykke med de 3, det er altså ret vildt at der er gået T R E år!

    SvarSlet
  18. Tusind tak for alle lykønskningerne og de søde ord. Ingrid har simpelthen været så glad og synes fødselsdag hitter, men altså også temmelig mættet af indtryk. :)

    Måske den kære broder har ret? Anyways, det smager vældig godt. Dog har vi altså ikke lavet den selv, men venligst udliciteret det til Føtex.

    Der var tre pædagoger med til ni børn, så de var jo nærmest mandsopdækket, men decibel blev indimellem noget højt og der blevet vitterligt leget med ALT Ingrids legetøj. Så der var lidt oprydning efterfølgende...

    Julia, Ingrid har ikke snakket om andet end dine kager. Ville faktisk have mailet dig fordi jeg synes det var så sjovt, men du ved det der med gode intentioner... ;)

    SvarSlet
  19. Mette Kathrine - Hov, glemte helt at skrive dugen (som jeg endnu ikke har fået lagt op, tsk tsk) er stof fra IKEA. Kvaliteten er lidt kraftigere og det er bare helt perfekt til dig, puder mv. Og så kan man jo få lige præcis den længde man vil... :)

    SvarSlet
  20. Tillykke med hende, søde Maiken! Hun ser så utrolig kær og stolt ud! Og det ser virkelig ud til at hun er blevet fejret med manér :-)
    Og din flagranke - den er virkelig virkelig fin!!
    Kh Louise

    SvarSlet
  21. Dejlige billeder! Og STORT tillykke med hende! :D

    SvarSlet
  22. Louise - Tusind tak. Hun har også snakket om fødselsdagen lige siden og mente at hun gerne ville have mere fødselsdag og flere gaver. :) Flagranken fik en god indvielse og pyntede så fint ved fødselsdagsbordet. :)

    Louise - Tak :)

    SvarSlet