31.8.11

Farvel


I dag har vi sagt farvel til Ingrids dagplejer Mai-Britt med hjemmesyet gave, muffins,  stor blomsterbuket og kort. Det er lidt vemodigt, men vi fik en en rigtig fin afslutning på to gode år. Ingrid er super børnehaveklar, så vi må krydse fingre for at afsavnet ikke kommer til at overstige glæden ved alt det spændende og nye...

Ingrid havde selv valgt at kagerne skulle pyntes med girly krymmel. Det skulle have været fe-agtigt med lysegult glasur, men jeg kunne åbenbart ikke styre farve doseringen, så det blev vist mere hen af psykodeliske fe-kager. Og Ingrid havde såmænd også valgt der skulle "klistermærker" på pakken. Hun har go' smag hende Ingrid.

20 kommentarer:

  1. Hvor er den elefant bare kær.....spændende med børnehaven i morgen? Held og lykke med det nye kapitel - det er stort :-)

    SvarSlet
  2. Hold da op en flot applikation, hmm, den kunne jeg godt komme til at skele lidt til, når jeg engang får taget mig sammen til at sy sådan et fint net! Virkelig flot og så fine sting rundt om, jeg synes det er så svært at applikere 'hjørner', altså fx dem på kraven og det ser bare super fint ud her. Må vist hellere til at øve lidt! Hvordan har du lavet øjenbrynene? Ændret stingbredden mens du syede? Megablæret gave og ih hvor kunne jeg godt spise den muffin NU! :)

    SvarSlet
  3. Nå ja og held og lykke med starten i morgen, det glemte jeg lige for al min misundelse og begejstring ;o)

    SvarSlet
  4. Hvor er det blevet fedt! Den applikation er da lige i øjet - var spændt på hvad du skulle applikere på;) Har længe sukket over den elefant - måske jeg stjæler idéen til en pude til Karoline;)
    Virkelig fin og personlig gave..
    Og det bliver spændende med den nye start - det er stort!! Held og lykke med det..
    KH Anne

    SvarSlet
  5. Ej, hvor er den fin! Gennemført lækker med detaljer og hele moletjavsen (?). Det er en flot skrifttype, du har applikeret på - hvor han du fundet den henne?

    SvarSlet
  6. Nøj, hvor blev den bare fin:) Er også lidt nysgerrig efter hvordan du har lavet brynene!? Er det stof syet på eller lavet med sting på symaskinen?
    Held & lykke med opstarten af pigen med den gode smag!:) Mon ikke det nye og spændende kommer til at overskygge savnet?
    Kunne du forresten bruge de billeder jeg sendte til dig af mine puder?

    SvarSlet
  7. Hold da fast hvor er du god til at applikere! Jeg synes, det er virkelig svært og vil bestemt ikke kunne tåle et nærbillede!
    Fine gaver, håber de faldt i god jord?

    SvarSlet
  8. Wauw - hvor er den flot, Maiken. Glædelig børnehave-start til Ingrid, nu er hun jo en stor pige - med god smag endda ;o)

    SvarSlet
  9. Hvor er den flot, hvem der bare var Ingrids dagplejer;-)

    SvarSlet
  10. Hvor er du altså dygtig, heldige dagplejemor. Jeg ville blive så rørt over så flot en gave med tanker og arbejde bag.

    SvarSlet
  11. Sikke en fantastisk gave - både muffins, indpakning og især nettet. Superflot applikation i både design og udførelsen med gode detaljer med den hvide stikning samt øje og bryn - ser ud som om du har syet mønstersømme (?)Gav lidt inspiration til næste gang der skal applikeres.
    Held og lykke med børnehavestart.

    SvarSlet
  12. WAUW altså! Hvor er den bare FLOT!

    Og held og lykke med børnehavestart!

    SvarSlet
  13. Jeg kan kun forestille mig, hvor glad hun blev. Smukke ting.

    SvarSlet
  14. Mette - Tak. Vi synes vist alle det er temmelig stort. :)

    Mette - Mange tak. Har endelig fundet den fil jeg havde med DIY (lå på en ekstern harddisk). Skal jeg sende den til dig? Ved buerne løfter jeg foden ofte og drejer stoffet en lille bitte smule, så det bliver pænt og stingene kommer vinkelret på. For at lave skarpe hjørner løfter jeg også foden drejer og rykker den lidt frem inden jeg syr videre. Øjenbrynene er også applikeret. Alt er lavet med stingbredde 2-2½, men du kan med fordel nok lave den lidt smallere ved sådan nogle små detaljer. Skriv (eller ring) hvis du har flere spørgsmål eller brug for en hotline. :) Kagerne var BTW også ret gode. :)

    SvarSlet
  15. Anne - Synes også FERMs motiver er så fine. Hvis jeg var dig ville jeg nok vælge noget andet end en pude, for dem kan man jo bare købe med motivet på. :) Ingrids dagplejer blev også rigtig glad for den. For længe siden fik hun en DIY men har aldrig fået lavet en selv...

    Anne - Tak tak. Mener skrifttypen hedder Hobo, habo eller lignende? Det kan jeg godt lige undersøge, hvis du gerne vil have det. Det er vistnok en word skrifttype? Det er så længe siden jeg printede alfabetet ud, så det er faktisk helt svært at huske. ;)

    Malene - Ja, tusind tak for billederne. Er vist cirka bagefter med alt for tiden, incl. at maile dig tilbage. ;) Ingrid har slet ikke haft tid til at savne i dag, så det er jo bare dejligt! :)

    Ida - Tak for det dejlige kompliment. Giver gerne et par fif til næste gang du skal applikere... Gaven faldt i rigtig god jord. :)

    SvarSlet
  16. Therese - Tak. Æblet falder vist ikke langt fra stammen når det kommer til kager og klippe-klistre. ;)

    Line - Hun blev også rigtig glad for den. Og Ingrid den bavian havde altså ikke fanget at det var en hemmelighed (det havde jeg glemt at sige), så hun havde lystigt fortalt i detaljer om gaven hos Mai-Britt. Tsk tsk. :D

    Heidi - Tusind tak. Hun er selv lidt kreativ, så netop hun værdsætter heldigvis sådan en gave. :)

    Julie - Det var også dejligt at komme med favnen fuld og med blomsterbuket. :) Motivet er fra FERM og der er en stiblet linje på elefantmotivet, så det er første gang (men ikke sidste) at jeg har lavet pyntestikninger på den måde. Er ikke helt sikker på hvad du mener med mønstersømme?

    Anna - Tak tak. Nu har jeg også igen overskud til andre projekter. ;)

    Malene - Tak. :)

    SvarSlet
  17. Eeej Maiken...den DIY kunne jeg altså godt bruge...:) Vil du sende filen til mig? (Engang når du får tid)?

    SvarSlet
  18. Malene - Jamen, det sender jeg da bare lige til dig. :)

    SvarSlet
  19. Sikke en fest det kan være at tage afsked. Hun ser stolt ud dit børnehavebarn. Det må være stort og bevægende at skulle sende sin lille pige videre fra en tryg dagpleje. Sådan har jeg det i hvert fald på vegne af min datter, som har et lille år til.
    Du har lige fået endnu en læser i øvrigt. :-)

    Kh Karina

    SvarSlet
  20. Karina, det var altså også stort. Har i den forløbne uge mere end en gang haft en klump i halsen... Dejligt at du har lyst til at læse med.:)

    SvarSlet