13.9.11

Badehotellet



Fire dages rekreation og eksil hos mine forældre med pigerne har bare været så hyggeligt, mens Karsten har været på sviptur i arbejdsøjemed og fornøjelse. Med to sæt omsorgsfulde og ekstra hænder har jo været ren ferie at være alene med pigerne. Jeg har ligefrem sovet middagslure. Jammen, der er jo næsten ikke et øje tørt!

Og vi har været virkelig gode til at hygge. Besøgt oldeforældre, drukket kaffe, fejret mosters fødselsdag og blevet rusket igennem af frisk luft. Det hyggeligste jeg kunne komme i tanke om at gøre i regn og rusk var at tage pigerne med til det smukkeste beliggende badehotel. Indendøre er der ægte sommerstemning med stribede gardiner, sprossede vinduer, kunst på væggene, fine duge og hvide blanke gulve. På badehotellet er der en yderst traditionel lagkage med kaffeglasur og valnøddefyld, som er lavet i generationer efter en velbevogtet opskrift. Dén skulle jeg naturligvis have, for den smager forrygende, og Ingrid var ganske fornøjet med en lækker hindbærsnitte og friskpresset æblejuice. Agnes måtte nøjes med en asketisk omgang og fik blot opmærksomhed og dikkeri. Bare ærgerligt at være knap fem måneder.

Faktisk er det lidt sjovt, men det er først som voksen jeg har været indenfor på badehotellet, selvom det ligger næsten i mine forældres baghave. For det var jo alle Kjøwenhavnerne som tog på Badehotellet, ikke os der boede i området. Så er det godt man kan tage revanche senere!

19 kommentarer:

  1. Det er løgn! Vi har aldrig været der. Venlig hilsen Kjøwenhavnerne

    ;-) Tøhø!

    Pjat til side, det ser lækkert ud! Der er nu ikke noget som rekreation hos mormor & morfar (særligt for mor!)

    SvarSlet
  2. Maria, må jeg korrigere dig. Du er fynbo, ikke rigtig Kjøwenhavner! Haha. ;)

    Og hvad angår rekreationen så er jeg rørende enig. :)

    SvarSlet
  3. Forleden var der temalørdag om Svinkløv, og jeg sad og drømte mig væk... Der ser virkelig dejligt ud! (men de rå mængder flødeskum er altså lige rigeligt til mig...)

    SvarSlet
  4. Ida - Ja, det så jeg egentlig godt en spot for, men programmet fik jeg aldrig set. Det er også et godt sted at drømme sig hen, eller til søndagskøretur (det er ikke for langt for jer). Lagkagen er altså slet ikke flødeskumsvammel for det bryder jeg mig heller ikke om, men ellers er der jo heldigvis masser af lækker mad og andre kager. :)

    SvarSlet
  5. Kisser, det er virkelig essensen af sommer for mig. Og nu hvor der var regn og rusk i dag var det alligevel som at få en bid sommer. :) Men der er så smukt derude i området.

    SvarSlet
  6. Elsker elsker elsker det sted:0)
    -Er helt enig med valget af deres lagkage *mums*

    SvarSlet
  7. Hvor ser det bare dejligt ud! Selv er jeg lige kommet hjem fra storbyferie. ALENE!!!!
    Har boet på lækkert hotel, sovet som en drøm og ligget i karbad efter lange dage i byen.
    Det kan kun anbefales.

    SvarSlet
  8. Lækre billeder Maiken! Er vild med billedet af Ingrid. Og kagen... ;-)

    KH Tine

    SvarSlet
  9. det lyder suuuuper dejligt med rekreation. Lækkert badehotel, der kunne man da godt lige nappe en lille uge :D

    SvarSlet
  10. Dagens lys - Man kan ikke andet end at elske det sted (og lagkagen!) :)

    S for sol - Åh, dét gad jeg altså også godt. Men med baby er det andet er godt alternativ.

    Tine - Tak. Elsker også begge dele. Altså Ingrid og kagen, dog i nævnte rækkefølge. ;)

    Mette Kathrine - Øhem, til de priser for overnatning bliver det vist casa del forældre med eftermiddagskaffe på badehotellet for mit vedkommende. ;) Ved at nogle kommer år efter år i flere uger og sågar endda på samme værelse. Det forstår man jo ligesom godt.

    SvarSlet
  11. Ej, hvor skønt! Rekreation, hyggeligt samvær, frisk luft og ikke mindst genopladede batterier, så kan man da næsten ikke ønske sig mere:)
    Og er det ikke altid sådan, at man af den ene eller anden grund ofte ikke får benyttet dét, der er lige i nærheden. Så er det jo godt, at man kan komme tilbage og gøre 'skaden' god igen:)

    SvarSlet
  12. Der er så hyggeligt på Svinkløv - var der for nogle år siden med min forældre til kaffe og kager. Drømmer lidt om en børnefri overnatning på Svinkløv Badehotel.

    SvarSlet
  13. Så har de skjult smagen godt, for der gik 7 liter piskefløde til at lave 8 lagkager!!! Jeg må lokke Mads med på tur en dag.

    SvarSlet
  14. Svinkløv Badehotel er fantastisk!! Min søster og svoger holdt deres bryllup der og det var en helt fantastisk dag! <3 Kan godt forstå du nød at være hos mor og far - det er altid rart. Jeg er selv kommet meget i Slettestrand, da jeg var yngre, da jeg kommer fra Fjerritslev.. Sjovt lige at støde på badehotellet i blogland..

    SvarSlet
  15. Dejlige billeder... og Uhm, kage! Det er lidt for sent at begynde at bage her kl. 21.30, ikk? :-)
    Jeg har tildelt dig en award, som jeg håber du har lyst til at tage imod. :-)

    Kig ind...
    Kh Karina

    SvarSlet
  16. Malene - Lige præcis. Man kan rejse verden rundt og drømme sig væk, men glemmer ofte det skønne rundt om hjørnet.

    Camilla - Det lyder som dejæige drømmerier

    Ida - Too much information!! Den fløde har de skjult godt!

    Kamilla - Det er da meget sjovt. Er også fra Fjerritslev. :)

    Karina - Tak for de søde ord både her og på din blog. De varmer. :)

    SvarSlet
  17. ej Svinkløv badehotel- der har jeg i flere år nu drømt om at bo- bare et par dage.. og dine fotos gør det ikke mindre tillokkende..
    Jeg skal høre om jeg må låne dit foto fra sidste år af lynlåse.. jeg linker selvfølgelig til dig- og hvis ikke skifter jeg bare billedet ud i aften?
    Hav en god valgdag- faktisk rigtig godt med de mange forskellige farver til krydset- jeg synes der er vildt fokus på enten rød eller blå- så hvorfor ikke et mix- som du signalerer..

    SvarSlet
  18. Ellen Kathrine - Det er vist også et af de mere kendte gamle badehoteller i Danmark, og med god grund. :)
    Du er velkommen til at bruge fotoet. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det lidt småpinligt at indrømme at jeg faktisk ikke har fået brugt et eneste af de lynlåse på billedet. Har vist stadig en lynlås blokering.

    Er super spændt på hvordan valget går i aften, men jeg håber da at mit eget kryds er med til at gøre en forskel. :)

    SvarSlet