29.10.12

Hængeparti

 
Jeg har grebet de lavest hængende kreative frugter og fået gjort noget ved et af mine hængepartier. I ret lang tid har de hagesmækkene ventet på sammensyning - og nu fik jeg endelig syet halvdelen af dem. Idéen med det applikerede slips kan jeg næsten ikke huske hvor jeg så første gang (jeg tror nok det var hos Line under boys month), men det vidner i hvert fald om, at de har været længe undervejs...
 
De sidste skal laves i en girly udgave, da Agnes mangler nye. Men faktisk har jeg langt mere lyst til at lave nogle i en fin duset udgave med en liberty krave. Lidt typisk som kreativ smag og lyst hurtigt kan ændre sig undervejs.
 
Smækkene er i øvrigt syet af coated bomuld, som er enormt praktiske, da de kan tørres af efter brug. De er lidt mere shiny i materialet, men til gengæld skal de ikke vaskes efter hver brug og det er i min verden et kæmpe plus!

 
 
 

20 kommentarer:

  1. Hvor er de fine. Kunne forestille mig at de også ville være fine med en lille butterfly eller sløjfe:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige nøjagtig også en sløjfe jeg har tænkt på i en piget version eller en lille krave. Har tre der skal syes færdigt så måske jeg skal afprøve flere forskellige... :)

      Slet
  2. Hvor er de bare søde og det er da lidt sjovere at sy smække, når de bliver så smarte.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret i at det er sjovere at lave nogle med pynt. ;)

      Slet
  3. Svar
    1. Tak Anne. Det mønstrede kantbånd er faktisk det jeg købte sammen med dig for noget når en evighed siden. ;)

      Slet
  4. De er så seje Maiken! Det lyder også godt med en liberty sløjfe eller de meget moderne kraver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak. Tror altså det andet kan blive rigtig fint...

      Slet
  5. Simpelthen så fede :) Måske du skulle lave dem i voksenstr. til de kommende julefrokoster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, så tror jeg det vil være bedre for helbredet at stoppe lidt før med drikkeriets. ;)

      Slet
  6. Jamen, man har også et kreativt standpunkt til man tager et nyt. ;)

    SvarSlet
  7. Hvor er de søde med det lille slips på - til et rigtigt lille mandfolk ;O)

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver til nogle søde små mandfolk. :)

      Slet
  8. Hvor er de blevet fine:-)

    Jeg lavede dem både til Boys month 2011 og 2012, så hvis du bare siger det var i 2012 du så dem først, så har de da ikke ligget så længe;-)
    Kender vist alt for godt det der med at noget ligger og venter!
    Tak for link:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, nu VED jeg jo faktisk hvor længe de har ligget i den igangværende kreative bunke, så jeg får lidt sværere ved at overbevise mig selv om at det var BM 2012. Nå ja, og så det faktum at de drengebørn slipse smækkene oprindeligt var tiltænkt er vokset fra at bruge det! :D

      Slet
  9. Hvor er de bare fine! Lækkert med slipset:) Hvad er det for noget coated bomuld, du bruger? Det kunne jeg godt lige se som idé til Frida..;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Coated bomuld eller tekstilvoksdug - kært barn mange navne. Jeg har prøvet at bruge en rest almindeligt voksdug til hagesmæk og det kan IKKE anbefales, da de bliver grimme i vask og er stive. ;)

      På bagsiden har jeg sådan noget frotteret vådliggerlagen (eller hvad det nu hedder) købt i stof2000. Jeg synes absolut at hagesmække i frotte og andet er lækkert, men de er på ingen måde lige så praktiske som disse. Og vælger du tekstilvoksdug bliver de også fine tynde og rimeligt bløde. Som model har jeg brugt en anden hagesmæk som havde perfekt facon.

      Jeg syede en bunke som til Ingrid som jeg har brugt rigtig meget, og den håndfuld smække jeg har givet væk i gaver har virkelig været et hit. Så jeg kan klart anbefale dig at få syet nogle. :)

      Slet
    2. Okay - det var sådan noget...;) Synes bare aldrig jeg finder noget fint som netop ikke er stift almindeligt voksdug...
      Jeg har også syet en bunke retro-smækker - og de er vildt fine - men ja disse er lidt mere praktiske til spaghetti kødsauce og lign..;)
      Knus

      Slet
    3. Absolut enig. Jeg synes også det er ret svært at finde noget pænt, men i stof2000 har jeg set noget fint i dusede farver som lilla, creme, lys turkis med små hvide stjerner. Det er et stykke tid siden det kom frem og findes ikke på webshoppen (har lige tjekket), men mon ikke der stadig er lidt i butikkerne?

      De gamle er testet på kødsovs og bestod. ;)

      Slet
  10. Måske er det sådan en der skal til, hvis jeg skal overbevise min søn om, at han skal have hagesmæk på :-) Flotte, er de!

    SvarSlet