12.10.12

Fødselsdagskage


Det er ingen underdrivelse at sige kage har været nøgleordet for den forløbne uge! Først en masse bageri, dernæst søde veninder til fødselsdagbesøg med asti og kage, og bagefter en masse restespisning.

Først set gik det op for mig at der ikke er meget farve på de udvalgte kager - men smagen kan man ikke kimse ad. Jeg lavede chokoladetrøffelkage med ristede pinjekerner, kusinernes lagkage med hjemmeristede brændte mandler, lakridsmuffins med hvid chokolade og cream cheese topping med rålakrids, lakridsmarengs og skovbær tærte med mandelbund, crumbletop og creme fraiche.

Konceptet med at invitere en bordfuld veninder til asti, et kagedækket bord, hygge, snak og grin en helt almindelig hverdagsaften videregives hemed. De fleste kan finde hul i kalenderen en hverdag efter puttetid og kage/asti-konceptet virker sjovt nok enormt appellerende på kvinder?! Nu er det andet år i træk og dermed kan jeg vel godt tillade mig at kalde det en tradition. :)

Lækre gaver fik jeg også i overflod fra familie og veninderne, men dem viser jeg senere.

16 kommentarer:

  1. Årh Maiken - mine tænder løber i vand- uf hvor ser det godt ud- en Sønderjysk pige som jeg genkender et perfekt kagebordi når hun ser det:) jeg kunne godt lige spise et stykke af det ene og det andet. MUMS! Og tilmed asti og veninder- det lyder bestemt som en dejlig fødselsdag - stort tillykke- en dejlig tradition!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke et dejligt sønderjysk kompliment.:)

      Det er rigtig hyggeligt og konceptet kan varmt anbefales.

      Slet
  2. Stort tillykke med din fødselsdag. Der ser rigtig hyggeligt ud og jeg har taget ideen om kage, Asti og venindeaften til mig(0:
    God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.:) Jeg er sikker på veninderne vil synes om det. Også god weekend til dig.

      Slet
  3. Det lyder som en rigtig rigtig god tradition jeg helt sikkert vil overveje at indføre her :-) og tillykke med dagen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg du skulle gøre. Og tak.:)

      Slet
  4. Ikke dårligt, ikke dårligt:) hvem der bare boede i nærheden og kunne komme forbi til restekage!

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså Anne, du ville jo have været inviteret til venindehygge og ikke restekage hvis du boede i nærheden.;)

      Slet
  5. Årh havd .... Det ser lækkert ud :) Tillykke med fødselsdagen! KH K

    SvarSlet
  6. Svar
    1. De er også gode. Jeg viser et par af opskrifterne, hvis du skal prøve nogle af. :)

      Slet
  7. Svar
    1. Man skal ikke spøge med en gravid kvinde - eller vise et kagebord. :D

      Slet
  8. Laekkert....men savner dog opskriften paa de lakridsmuffins ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan finde opskriften lige her: http://www.boligliv.dk/mad/bagning/lakrids-er-det-nye-sodt/

      Jeg kom vist bare til at røre for meget rundt i toppingen, så lakridsen blev helt fordelt i stedet for som små prikker i den hvide topping, men smagen er det samme. De var rigtig lækre, men næste gang vil jeg nok være påpasselig med bagetiden eller tilføje lidt væske til dejen, da jeg synes de var mere tørre end jeg kunne ønske mig. :)

      Slet