3.10.13

Blomstret toilettaske


Nu har jeg jo før gjort mig morsom over min indre mormor, der springer ud i fuldt flor. Så hvad var egentlig mere oplagt end faktisk også at sy en toilettaske i blomster til min mormor, der var fødselar til stor festivas i weekenden. Min mormor er af den generation, hvor husflid har haft stor betydning, både som kreativt virke, men også som nødvendigt supplement til husholdningen. Så om nogen sætter min dejlige mormor pris på en gave, der er lagt tid og omtanke i. Og hun blev glad for den. :)

Jeg har jo hos Line forelsket mig i alle hendes kreationer i smukt storblomstret vintage stof. Efter længere tids research på vintage og Sandersson stof synes jeg det blev lidt omstændigt, når jeg kun skulle bruge et mindre stykke. Så lykken var stor, da jeg tilfældigt i Stof og Stil fandt Sandersson-like stof til spotpris og perfekt til formålet. Jeg kan ikke rigtig opdrive stoffet på hjemmesiden, men det er er en kraftig kvalitet, som enten er gardinstof eller halvpanama. Jeg tænker, at det også vil være overordentlig pænt som eksempelvis taske, ipad cover og mulepose. Stoffet er jeg i hvert fald ikke færdig med. 


22 kommentarer:

  1. Jeg er helt vild med stoffet - en flot gave til din mormor-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun blev også rigtig glad for den, og det betød absolut mest. :)

      Slet
  2. Wauw, hvor er den flot! Er helt vild med stoffet, jeg bliver jo nærmest nød til at tage (endnu) en tur i stof&stil. Endnu engang smukt håndværk fra din hånd, din mormor kan med rette være både stolt og glad :) Jeg er dog nysgerrig efter at se hvilken farve foer du har brugt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, hvor er du sød. Der er ALTID en undskyldning for at tage i stofforretning - og især når der er mere tid til krea. Men det ender nok med at blive lidt dyrere end et enkelt stykke stof. ;)

      Jeg fik slet ikke taget nogle billeder af den indeni, men der er mærke i med stof som yderstoffet som jeg plejer, og selve foret er gråt. Jeg synes det var pænest med en afdæmpet farve. Faktisk har jeg klippet og quiltet til endnu en taske præcis magen til. Den venter bare på at blive syet sammen.

      Slet
  3. Hvor er den fin, har faktisk også selv lige syet tre af de her tasker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså også en rigtig anvendelig model. Jeg bruger min til patchwork, og synes egentlig de kan bruges til meget mere end bare toilettaske. :)

      Slet
  4. Jeg stod og overvejede det stof sidst jeg var i S&S, men var bange for det blev FOR mormor. Det kan jeg så se det ikke gør, og specielt ikke med en lækker sort lynlås! Nøj hvor er den bare fin :) nu må jeg da helt bestemt købe det til "lageret" næste gang jeg er derude. Om jeg så kan finde ud af at sy sådan en taske, er jo en anden sag ;) Klem Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må have samme gode øje for materialer. ;) Havde jeg ikke set Lines smukke kreationer med vintagestof først, så var det heller ikke sikkert jeg havde øjnet mulighederne i stoffet. For at det ikke bliver for "sødt" synes jeg også lynlåsen giver fint modspil, og så har jeg valgt mørkegrå foer for at nedtone. Jeg er ABSOLUT sikker på, at du sagtens kan sy sådan en. Ellers skal jeg nok supportere. :)

      Slet
    2. Line er simpelthen bare fantastisk til at få alt til at se så super lækkert ud :D jeg skal nok få syet sådan en, engang, når to-do listen ikke er så lang (som om dét nogensinde sker, haha) :)

      Slet
  5. Den er helt og aldeles skøn!!! Mormor eller ej :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu passer mormor-look jo også godt med gave til mormor. ;-) Og tak.

      Slet
  6. Hvor er den blevet flot og jeg kan altså godt lide det mormor-agtige. Rigtig fint stof.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det der mormor-look er lidt en balance, men jeg synes det fungerer her. :)

      Slet
  7. Nøj, den er flot! Og ser bildt eksklusiv ud

    SvarSlet
  8. Den er super fin! Jeg har også leget lidt med quiltning af kosmetikpunge - men det stof er da for lækkert :-)
    Hvis du har lyst er du meget velkommen til at poppe forbi min nye blog bynuggo.blogspot.dk.

    SvarSlet