4.10.13

Banan slikkepinde


Ingrid fik en god portion street-credit til sin fødselsdagsfejring med børnehavegruppen, da jeg havde lavet banan slikkepinde. Eller det kaldte jeg dem i hvert fald. Børnehaven har en nul-sukker politik, og det synes jeg er glimrende. Men vi bøjede vist reglerne en lille smule ved at overtrække bananerne med chokolade, men det smagte ret lækkert og var et festligt fødselsdagsindslag.

Både børn og voksne synes de smagte ret godt, så tippet til en nem fødselsdagsting er hermed videregivet. De er super nemme at lave. Det er bare en halv banan på pind (jeg brugte grillspyd fra skuffen), der er dyppet i mørk chokolade og drysset med krymmel. Skal det være mere som en is kan bananen først komme i fryseren.

Jeg må nok erkende, at jeg ikke får point af Mette Blomsterberg, når det kommer til akkuratesse, men det skulle altså gå lynhurtigt, så bananerne ikke blev brune - og fødselsdagsgæsterne nåede at komme. Der kan helt sikkert arbejdes mere på finish. Den må vi tage næste gang, for jeg tror Ingrid bestiller dem igen til næste år.

Agnes havde i øvrigt lidt af en fest med at spise en af dem der blev til overs. Iført prinsessekjole, hagesmæk og med chokolade ud over det hele, var hun et ømt syn.



5 kommentarer:

  1. Ah men altså et skønt billede af en chokoladeinsmurt lille pige. Og lækkert indslag - vi er store fans af bananispinde herinde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er bare noget enormt nuttet over det, når det går helt over gevind. Men den våde klud var nu altså også klar lige udenfor kameralinsen. ;)

      Jeg tror også vi skal prøve med frosne bananer næste gang for at prøve forskellen.

      Slet
  2. De ser vildt gode ud, og Agnes er da bare for skøn med chokolade over det hele :) Jeg har lavet dem en del i løbet af sommeren som is - da vi har nogle meget is-glade børn :) Men skal da bestemt lave dem som slikkepinde til næste fødselsdag, satser da i øvrigt på at gå all in for at tilfredsstille fru. Blomsterberg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun er en lille laber chokolademås. :) Vi må også prøve dem som is.

      Faktisk synes jeg også de blev virkelig fine, men billeder er altså lidt ubarmhjertige, så jeg måtte efterfølgende konstatere, at de ikke var helt perfekte. ;)

      Slet
  3. Det er vist ren nydelse, hvis man skal dømme ud fra billedet af din skønne lille Agnes :-) Og Fru Blomsterberg kan da næsten ikke ønske sig mere, jeg synes de ser lækre ud!!

    SvarSlet