6.12.13

Overhængt jul


Det var egentlig meningen af de smukke By Blank stjerner fra Mettes hånd alene skulle dekorere lærkegrenene. Men Ingrid synes åbenbart, at det var sparsomt nok, så mens jeg var ude af rummet sørgede hun egenhændigt for at hænge resten af pynten i æsken på grenene. Så nu har vi nogle utroligt overhængte lærkegrene, men det harmonerer da i det mindste ganske fint sammen! Min første tanke var, at der skulle afmonteres lidt, men jeg griner hver gang jeg ser på grenene, så det er hurtigt blevet mit yndlings julehjørne. :)

Der var ikke lige en adventskrans i pipeline, så kubusstagen blev pyntet efter "det for hånden værende princip", og jeg er faktisk blevet ret begejstret for det. Det er første gang jeg bruger den som adventsstage, og jeg er ret vild med det rene klassiske udtryk. Samtidigt så skrev jeg på instagram, at min jul også er rød. Ikke meget, men en rød farveklat her og der er bare essensen af jul for mig. Så det første jeg julepynter med at min indiske julestjerne med sirligt guldmønster og små farvede sten.  Skal man være med på de interiørmæssige noder, så synes jeg næsten, at rød er blevet et fy-ord, men jeg er vild med den varme farven tilfører. Jovist er det virkelig smukt med hvid og naturfarvet jul, men jeg får bare ikke den samme julefølelse uden den røde farve.

Jeg har egentlig ikke fået så meget julepynt op endnu. Mest fordi jeg stadig mangler at købe noget godt tape, så jeg tror bare det bliver en Gertrud Sand'sk jul, hvor der kommer mere og mere pynt op i løbet af måneden. Og jeg er helt sikker på, at Ingrid gerne giver en hånd med! :)

Apropos alt det julesnak, så har jeg en lille julekonkurrence med Sylvanian lige her.

PS: Jeg er heller ikke nisseforskrækket. De hører nemlig også julen til, når der er børn.

3 kommentarer:

  1. Det er så fint - også selvom grenene fik ekstra pynt! Startede også ud med enkelt ikke-rødt tema her, men det er ikke helt accepteret, så i går fik Liva også hængt en guirlande op i stuen! Og jens griner bare af mig, når jeg forsøger mig med stilet julepynt, så det holder vist ik i længden ;-)

    SvarSlet
  2. For mig er julen også rød - hvad end div boligstylister siger til det - pastel og fx turkise nuancer er i min verden ikke særlig julede. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige:) Er tilgengæld vild med dit "naturlige" juletema og synes kubusstagen er virkelig fin som adventskrans

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare blevet fint :-)

    SvarSlet