18.12.13

DIY: Gave til den kreaglade


Jeg kom i tanke om en ret god gaveidé til den kreaglade. En af min barndoms bedste julegaver var en stor sort "kuffert" fyldt med tusser, vandfarver, farvestifter og linialer. Jeg brugte mange timer med min krea-skatte-kiste. Når nu Ingrid har samme kreaglæde, og elsker både Shanes fortryllende univers og at sysle ved sit skrivebord, så synes jeg det er rigtig sjovt at udvælge fine kreating til hende. 

Fordelen ved selv at sammensætte en kreakasse er, at der kan håndplukkes kreating af god kvalitet. Ingrids kreating er primært fra Søstrene Grene og Tiger, hvor et enkelt besøg sagtens kan fylde en hel kreakasse op. Ingrid havde ret meget i forvejen, så til hendes fødselsdag i september blev der bare suppleret op med perler, maskingtape og andet dims.

Forslag til indhold i en kreakasse:
  • Maskingtape og almindelig tape
  • Limstift
  • Perler (skinnende plastic eller træperler) og elastiksnor
  • Fine blyanter, farveblyanter, tusser og blyantspidser
  • Vandfarve og pensel
  • Mønster udstandsere
  • Pallietter
  • Fjer
  • Rulleøjne (til figurer)
  • Farvet papir og pap
  • Bånd og snor
  • Børnesaks
  • Linial
  • Filtkugler og flamingokugler
  • Glitterlim
  • Stempler og stempelfarve
  • Klistermærker
  • ting fra eget krealager puttet i cellofanposer

Der skal ikke mere til end lidt fint papir, en børneskotøjsæske og lidt tålmodighed for at lave en rigtig fin kasse til tingene. På Ingrids værelse er der allerede en finérkasse som denne fyldt med kreasagerne, og havde hun ikke allerede haft sådan et, så ville jeg give et skuffedarium fyldt med gode kreating. 

Jeg er godt klar over, at Ingrids hjerte banker lidt hurtigere, når hun ser en stor perlekasse i legetøjsbutikken, men jeg bliver bare så ærgerlig over, at halvdelen af prisen er for den plastic det er pakket ind i - og så er materialerne tilmed ikke ret gode. Så her er i hvert fald et godt alternativ til den kreaglade. :)

15 kommentarer:

  1. Uhh .. sådan en gave ville jeg bare blive vildt glad for at få.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan en kreagave har heller ingen alder. :)

      Slet
  2. Hvor er det en god gave :-) det tacker jeg lige til senere brug når Mille engang får sit eget kreahjørne.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis hun godt kan lide at kreahygge, så der det den perfekte gave. :)

      Slet
  3. Årh, sådan en gave ville jeg da også blive glad for. Er næsten lidt misundelig ;) Men hun skal nok blive ellevild.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen krea-grej er også bare det bedste. :) Ingrid fik den faktisk i september, og har brugt tingene flittigt siden. I julesokken er der også mange kreating for det er et sikkert hit.

      Slet
  4. Det er virkelig en god gave. Alberte ville elske at få sådan en. Måske skal jeg sende idéen videre til julemanden til d. 24. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide! Så må vi håbe at julemanden ikke allerede har styr på alle gaverne. ;)

      Slet
  5. Sikke en god ide, den vil jeg huske til Idas næste fødselsdag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis hun har arvet din kreaglæde, så vil det blive et hit. :)

      Slet
  6. Det er en rigtig god gave :) Jeg lavede en tilsvarende til Karlas kusine, dog var det en rød kuffert fra Søsterne Grene, der blev fyldt med diverse lækkerier fra Stadtler og Faber-Castell (man er vel arkitekt), som vi var heldige at finde på tilbud...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en mega-fin gave Karlas kusine fik. Jeg er også stor fan af Stadtler og Faber-Castell, som pigerne har til vandfarve og farveblyanter, men min indre tingel-tangel prinsesse elsker også alt det andet dims. :)

      Slet
  7. Ihh, det er den bedste idé. Har sådan lyst til at lave en kreakasse til Blommen allerede nu, selvom hun er alt for lille til den slags. Jeg håber sådan, at hun faktisk bliver en krea-pige, så hun kan nørkle sammen med moderen. Måske jeg skulle give min fætters snart 7-årige datter en krea-kasse i forsinket julegave. Det må da være alderen. Hvor gammel er Ingrid? Kram tl dig

    SvarSlet