7.9.13

Poppy & Daisy shorts


Over sommeren spurgte Theresa mig, om jeg ville sy noget til hendes lille pige i Poppy & Daisy printet, som kunne matche den lille pigerangle, som hun allerede havde valgt. I stedet for de meget klassiske bloomers med flæse, som så mange syr, foreslog jeg et par af vores favoritshorts, som Agnes nærmest har slidt op. Pasformen er virkelig god, og det faste stykke med rynk ved benet er bare rigtig yndigt til både bare ben og strømpebukser.

Printet er et af mine favoritter, og det endte faktisk med, at jeg med lidt snilde fik plads til et par tilsvarende shorts til Agnes også. Et favoritmønster kombineret med favoritliberty kan da kun blive et hit. :) 

12 kommentarer:

  1. Hvor er de fine :) Det er simpelthen sådan et fint mønster og jeg er også helt vild med printet, selvom det endnu ikke indgår i min Liberty samling.

    Var faktisk lige ved at købe dukkestoffet i stof&stil tidligere i dag, men besindede mig, da der allerede lå mange bunker i vognen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita. Skal du bruge mønstret? Jeg har også kun en mikroskopisk rest tilbage efter det lykkedes at få plads til to par shorts. Så jeg er helt sikkert nødt til at anskaffe lidt mere, når det er opbrugt. Det er nemlig også en af mine favoritter.

      Kig i postkassen på tirsdag/onsdag. Der er et brev på vej til dig. ;)

      Slet
    2. Ihh, det skulle du da ikke gøre :)
      Men kunne godt tænke mig mønsteret, evt til at par 'vintershorts' til pigerne - kan i øvrigt lige se at jeg har lavet en begynderfejl ved at sætte min label under linningen, det ser rigtig godt ud i linningen!

      Slet
  2. de er blevet rigtig rigtig fine :)

    SvarSlet
  3. Jeg er helt vild med dukken! Den er bare så fin og enkel. Men de små short er da også bare lækre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg synes også de udgør et pænt sæt. :)

      Jeg har btw et par dukker til salg også. Se under fanen "til salg"

      Slet
  4. De er virkelig lækre! Jeg har netop klippet til et par bloomers til Fleur, men nu er jeg jo helt solgt til denne model. Må se om jeg kan skaffe mønsteret. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tine. Bloomers er nu altså også virkelig søde! Jeg synes flæse-modellem er så yndig og feminin. Denne model er egentlig ret simpel, men de sidder virkelig godt, og den faste kant i benene gør dem pæne.

      Jeg synes den er stor i størrelsen, så det er faktisk str. 1 år jeg syede igen til Agnes, men nu er hun jo også ret spinkel. Så du skal ikke sy dem større end størrelse 2 år til Fleur.

      Jeg finder lige ud af hvilket bladnummer de er i, og så tror jeg nemt du kan låne det på biblioteket. Det plejer jeg at gøre. :)

      Slet
    2. Tjek i øvrigt også shorts-modellen "Debbie" fra stof2000 ud. De er også med fast kant ved benet og med lommer. Dem jeg har set opsyet ser pæne ud. Bukserne som er med i mønstret synes jeg dog ikke fungerer.

      Slet
  5. Du smider bare en mail, hvis det bliver aktuelt. ;)

    Og tillykke med baby in spe.

    SvarSlet
  6. Så fin model i lækkert stof! Er også nysgerrig efter bladnummeret med mønster i :-)

    SvarSlet