10.9.13

Loppefund



På weekendprogrammet var der for første gang i evigheder loppemarkedtur. Jeg spottede det fineste tyske keramik ved en dame, som havde dusinvis. Hun solgte ud af sin samling, og jeg var en glad aftager. Jeg synes gentagelsen fungerer ret godt, og det svære var i virkeligheden hvilken farveskala jeg skulle købe af hende. Et luksusproblem, hva? :)

Der har længe været stor rift om Germany keramik, og efter min mening fungerer det enten rigtig godt i sammenhængen, eller slet ikke! Keramikken blev da også modtaget med skeptiske miner, da jeg kom hjem, men efter et par timer på hylden blev det absolut blåstemplet - og der blev ligefrem suppleret med et så fornemt superlativ, at det var pænt. 1-0 til mig. Det har været lidt en udfordring at finde noget som komplimenterer vores vægopstilling, da lyskassen efter min mening godt kan få det til at se lidt (ufrivilligt) museumsagtigt ud. Men jeg synes keramikken passer godt ind.

I øvrigt var det simpelthen så hyggeligt, at blive løbet op af en anden blogger med et hej-er-du-ikke-Maiken, når to trætte-sure unger skal gelejdes hjem fra loppemarked. Lone havde nemlig en stand, og det var super endelig at mødes rigtigt. En ren søndagsgevinst. :)


9 kommentarer:

  1. Det ser også fantastisk ud på din hylde!

    SvarSlet
  2. Nøj hvor er de flotte. Tror faktisk ikke jeg ville ha spottet dem til en start, men det ser vildt godt ud i jeres stue :)

    Er det i øvrigt nye skoskabe i gangen - eller var jeg i konstant kreamode, da jeg var hjemme hos jer...?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel. For mig skal det tyske keramik i en ny moderne kontekst for at det fungerer. :)

      Jeps. Det er godt spottet! Vi har fået ryddet op i sko-helvedet og fået skoskabe. Der er flere planer for gangen, så der er ikke så meget at vise frem endnu. ;)

      Slet
  3. Åh hvor er de altså pæne, det er et virkelig godt køb du har gjort dig :-)

    SvarSlet
  4. Smuk farveskala du har valgt :o) Min mor havde en masse tysk keramik og pottelotter med på Ingerslev i søndags og der blev også solgt helt ud :o)

    SvarSlet
  5. Dejlige fund! Og ej hvor er der hyggeligt hos dig på din blog, bliver lige hængende...
    Hilsen
    karen

    SvarSlet
  6. Det ser så godt ud med de krukker! Og det var superhyggeligt at hilse på dig "i virkeligheden":-) Vi må lige finde en dag hvor vi kan mødes - måske engang i oktober (vi har så meget i september) - vi kan liges skrives ved:-)

    SvarSlet