6.5.13

Tysk keramik


Jeg anker lidt mig selv for, at der nogle steder hjemme hos os interiørmæssigt næsten er for lidt som skejer ud. For et stykke tid siden fandt jeg denne lille vase, da jeg var på loppe rundtur for at kigge efter fint tysk keramik. Egentlig var det en anden stil jeg gik efter, men til kun fem kroner synes jeg absolut at vasen fra West Germany fortjente en chance. 

Sammen med en fin keramikvase vi købte hos det fineste (og billigste) keramikværksted i Ebeltoft og et kunstkort af Sofie Børsting i ramme synes jeg egentlig, at det gør sig meget godt, selvom jeg absolut intet andet har i kobolt blåt. Men det er nu stadig planen at gå på jagt hos genbrugsforretningerne og til sommerens loppemarkeder for at finde mere fint tysk keramik. :)


2 kommentarer:

  1. Sikken fin glasur, ja det der retro keramik har jeg en stor svaghed for.... Men har lige ryddet op i samlingen så det fylder lidt mindre. Men som du har stillet det op her er det bare fint at se på, men jeg elsker også blå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er altså også meget fint! Jeg har faktisk ikke været så meget fan af blå, men jeg synes det lyser fint op. Og så har jeg faktisk også lige købt en urtepotteskjuler til 5 kroner også i tysk keramik, som jeg tror kan blive fin. :)

      Slet