13.4.13

Patchwork pude






Efter jeg lavede noget meget mønstret patchwork, og helt kom i tvivl om det egentlig er min smag, så havde jeg brug for noget helt enkelt og roligt. Stykket har været færdig længe efter jeg havde fået byttet mig til mere af det fine Josephina liberty, som var temmelig svært at opdrive. Og nu hvor jeg er ved at tage fat på mine lynlås-hængepartier, så har jeg endelig fået puden færdig. :)

Den er blevet lige så sart og enkel som jeg havde i tankerne, og passer perfekt til Wikkelsø gyngestolen det er syet til. Den eneste malurt i bægeret er, at det var lige ved at tage pippet af mig både at lave piping selv af det smalle Haybånd, og isætte en skjult lynlås. Til sidst gav jeg pokker i lynlåsmonteringen, så den er ikke helt så perfekt i enderne, som jeg gerne ville. Men jeg gad helt ærligt ikke mere. Så hvis nogle kan lære mig indimellem at springe over hvor gæredet er liiidt lavere, så vil jeg gerne lære det, tak.

PS: Det andet patchworkstykke ligger btw stadig færdigt uden monteret bagside og lynlås. Jeg kan sige så meget at det ikke bliver med skjult lynlås... 


11 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det er jeg glad for du synes. Det er jo noget mere neutralt farvemæssigt end dine fine patchwork kreationer. :)

      Slet
  2. Hvor blev jeg glad for din besked, tusind tak for de virkelig søde ord. :)

    SvarSlet
  3. Den passer perfekt i stolen, din pude. Jeg kan rigtig godt lide det enkle patchwork, hvor det på afstand godt kunne ligne et helt stykke stof, fordi farverne hænger sammen. Og når du knækker koden for lynlåse, så sig lige til, ikke. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie-Louise. Den er også skræddersyet dertil. :) Jeg er rigtig glad for det helt enkle look, men kan nu også godt forestille mig at noget patchwork der "larmer" lidt mere kunne være pænt.

      Jeg synes egentlig jeg har knækket noget af lynlåskoden, men der hvor det drillede mig her var at få den ordentlig skjult, hvilket jeg ikke synes lykkedes til fulde (hvis det kan lade sig gøre?), og at der ikke er overtransportør på, når jeg bruger lynlåsfoden, så det ene stofstykke strakte sig lidt under syningen. Men jeg har jo et færdigt patchwork stykke mere at øve mig på, hvis jeg beslutter mig for at bruge samme teknik igen. ;)

      Slet
  4. Tak for flot inspiration til at lave noget som ikke er vist i blogland endnu:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at du siger, for jeg har netop heller ikke set den zigzag mønsterkombination før, og det har været lidt sjovt selv at finde på. :)

      Slet
  5. Den er vildt flot den pude. Håber du bliver færdig med den næste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte. Jeg kan afsløre, at der absolut ikke er sket mere med den anden, men det kommer nok en dag. ;)

      Slet