23.6.12

Liberty kjole



Mine ambitioner oversteg (igen!) min tid, men en enkelt af de udklippede ting til Agnes når jeg i det mindste at sy inden ferien. Ud fra princippet kill your darlings har jeg sat saksen i mit turkise capel og lavet en kjoleversion af buksedragten med vinger. Jeg prøver ihærdigt at overbevise mig selv om at der faktisk er langt bedre gavn af stoffet i brug frem for bare at beundre og projektere med liberty samlingen. Jeg er faktisk også lidt spændt på at se kjolen på, da liberty er mere "levende" at sy i og falder ret anderledes end buksedragterne i babyfløjl, så jeg håber min konklusion bliver at det var et godt valg at sætte saksen i stoffet.

Da jeg var i gang med at tage billeder insisterede Ingrid i øvrigt på at kænguruen også skulle foreviges. Fotosessionen varede dog omkring et nanosekund inden den lille baryl ville blande sig i festlighederne og det kom til kamp om en plasticdims. Mærkeligt afkom.

18 kommentarer:

  1. Super lækker kjole :) Det var et godt valg at sætte saksen i ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den konklusion er jeg heldigvis også kommet frem til. :)

      Slet
  2. Den er i hvert fald kæmpe skøn!

    SvarSlet
  3. Den ser rigtig lækker ud den kjole. Jeg har også syet den buksedragt du nævner og ærmerne er nemlig bare rigtig fine.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Vingeærmer giver bare en rigtig god effekt. Eller det er måske øjnene der ser? Da jeg vist kjolen til Karsten sagde han at den da var meget fin, men så de ikke lidt mærkelig ud de ærmer? Haha.

      Slet
  4. Årh den sødeste kjole. Der er lidt asiatisk over den med stoffet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det har du faktisk ret i. Jeg mener at have set noget hos BettyP, der sælger lækkert japansk stof, som ligner forbløffende meget.

      Slet
  5. Ej hvor er den fin, Maiken! Lækker stof også;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Jeg har også luret at dit liberty lager vist er vokset støt og roligt? :)

      Slet
  6. Den er rigtig fin, har også (i begejstring over mønsteret!) fikset det om til en kjole. De buksedragter jeg har syet har været i poplin/skjortestof og de er skønne på de varme dage.... Modigt at klippe i dit Liberty, har samme slags liggende i pink og jeg kan bare ikke gøre det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er også oplagt at lave om til kjole. Jeg synes bare at halsudskæringen måske blev lidt for "fyldig"? :)

      Den pink capel er altså også virkelig fin! Tror bare jeg er kommet til den konklusion at fornøjelsen ved liberty er langt større når det er syet op end i en bunke lagt pænt væk. ;)

      Slet
  7. Kunne ikke komme ind og skrive i svar! Men ville bare sige at jeg huggede ca. 8 cm. af halsen på både for og bagstykke, prøv det næste gang, det lettede den en god del...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit fif. Det vil jeg nok gøre hvis jeg laver en kjoleversion mere. Tog noget af sidevidden, men den kan godt klare lidt mindre volumen. Tog du også noget af i vidden ved buksedragten?

      Slet