6.7.10

Hej, jeg hedder Maiken og jeg er is-afhængig!

Konklusionen er klar. Jeg melder mig snart ind i AI (Anonyme Isspisere). Siden husstanden blev beriget med en ismaskine har det været én lang ismæssig deroute.

Ja, faktisk startede det lidt før ismaskinen holdt sit indtog. Det startede med genopdagelsen af daim-is. Faktisk mistænkte vi at personalet hos den lokale daim-is-pusher var begyndt at snakke om os. Siden blev det værre. Ismaskinen har betydet at vi næsten dagligt står bøjet over den for at lave nye lækre is. Jordbæris med 80% chokolade. Bananis med 80% chokolade. Uhmmm...

I aften var det bananis smukt akkomponeret med friske jordbær og citron melissé blade.

Andre der skal med i Anonyme Isspisere?!

8 kommentarer:

  1. Oh yes, I'm right there with you! -Og det bliver altså hurtigt en dyr fornøjelse, når man bor lige om hjørnet fra et ismejeri...Måske en ismaskine er vejen frem!

    SvarSlet
  2. Så sidder man her med en is i hånden og læser dette indlæg ;)

    SvarSlet
  3. ps. de der varianter I har lavet lyder da alt for lækre...

    SvarSlet
  4. Ja tak, et stk. medlemsskab i min retning ;o)
    Jeg smagte jordbær/koldskål fra Paradis forleden dag, den var fantastisk.
    Synes det lyder meget, meget farligt med sin egen maskine!
    /Ida

    SvarSlet
  5. I´m in ;)Og jeg frygter at overføre afhængigheden til min datter ;)
    Jeg havde sågar planer om at skulle have Paradis som smertestillende under fødslen ;)
    Vi har iøvrigt lige foræret min mor en ismaskine og jeg er meget spændt på, hvad det må bringe ;)

    SvarSlet
  6. Julia - Ismaskine er klart vejen frem! Såvel Paradis is som Shell tankens daim is er efterhånden en større post i husholdningsbudgettet.

    Maria - Fnis! Ja, så kan jeg da godt forstå du føler dig truffet. Opskrifterne fulgte med Phillips maskinen. Jeg har så bare tilføjet mørk chokolade, da jeg til dags dato ikke har oplevet én eneste fødevare der ikke kunne løfte sig til et højere gastronomisk niveau ved lige at få tilføjet lidt mørk chokolade!

    Midimellem - Uhm, det lyder dælme lækkert. Super ærgerligt at jeg ikke kan finde mit kort til Paradis...

    Mette - Uh, I kan vente lækkert is! Jordbærisen var nylavet på højde med Paradis. Det er sååå godt. Tror også is-laster nedarves er jeg bange for!
    Om det virker som smertestillende vil jeg være tvivlsom overfor, men det kan da unægtelig gøre en fødsel til en bedre oplevelse! ;o)

    SvarSlet
  7. Jeg lader mig også indskrive frivilligt.

    SvarSlet
  8. Malene - Dejligt, vi er ved at være en pæn lille gruppe!

    SvarSlet