14.7.10

Grønne fingre og en opdagelse...

Grønne fingre har jeg egentlig ikke specielt. Mine potteplanter lider ofte under at jeg glemmer at vande dem, og først husker det når de bliver brune i kanten eller hænger lidt. Men trods dårlig odds så synes jeg det er fantastisk hyggeligt at pusle om vores højbed, som leverer salat og krydderurter i overflod. Så i aften har jeg plantet 2. runde ruccola, så vi har salat til hele sommeren...

Og da jeg tog billederne blev jeg grebet af stemningen. Var det fuglefløjtet? Den lune aftenvind? Eller det at være virksom med sine hænder? Jeg ved det ikke, men drønhyggeligt var det. Inspireret af hende her gjorde jeg en opdagelse. Vores kamera kan under gunstige forhold - her taler vi flot aftensol, ingen blitz og korrekte kamera indstillinger - faktisk tage fantastisk gode billeder. Det havde jeg hverken troet om mig eller kameraet! Så her kommer lidt billedspam af højbedets flora...






Både kameraet og jeg er ved at sprænges af stolthed!

5 kommentarer:

  1. - og med rette :)
    Dejlige billeder...

    SvarSlet
  2. Tak Malene. Jeg har ofte sukket over skønne billeder på andres blogs, så jeg forunderes over at det faktisk lykkedes at tage så fine billeder selv. Nu må vi se om det er en enlig svale, eller om jeg faktisk kan blive bedre...?

    SvarSlet
  3. Det er da blevet super gode! Hele "hemmeligheden" er netop masser af naturligt lys (altså nul blitz)...og så en rolig hånd. Jo mere stille man kan holde kameraet, jo skarpere bliver ens billeder ;-)

    Bare klø på! Øvelse gør mester.

    SvarSlet
  4. Fine billeder. Aftensol giver utrolig flotte billeder.
    Og man siger æblet falder ikke langt fra stammen;-)

    SvarSlet
  5. Anne - Det var i hvert fald fedt med en succes oplevelse, da det giver mod på mere. Men jeg vil da holde øje med din blog. Mon ikke der kommer mere inspiration derfra? ;o)

    Mutti - Måske det ligger i generne. Men et godt kamera hjælper nok også på vej... ;o)

    SvarSlet