7.12.10

Varning for älg!


Langsomt har elge og rensdyr sneget sig ind herhjemme. Faktisk næsten helt ubemærket for da jeg den anden dag kiggede rundt gik det pludselig gik det op for mig, at de var hist og her.

Med elgene rundt omkring poppede en pudsig historie op i min hukommelse. Skiturene i gymnasiet gik til Sälen og med vanlig sans for halvdårlig humor fandt jeg første år det fineste postkort, som jeg sendte min veninde, der er indehaver af tilsvarende sort humor. To år efter skulle jeg igen købe postkort og valgte igen det eneste postkort til min veninde, der efter min mening var sjovt. Og hvad viste sig? Præcis det samme motiv havde jeg valgt på de to skiture. Motivet? Ja, det var en stor advarselstrekant med en elg, hvor der stod Varning for älg..! Det må da være beviset for at sort humor ikke aftager over tid?

I dag er der i øvrigt kommet endnu en elg til samlingen for Anne har været sød at købe den fine elg-udstikkerform for mig. Med den havde hun også sendt en fin julestjerne i liberty.


Karsten er lige smuttet ud af døren for at se fodbold hos en kammerat, så jeg skal hygge med the, honningkagen og kreahygge. Ahh...

2 kommentarer:

  1. Elge er da også bare super coole!

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med dine elge - især stagen. Og hvor er stjernen smuk. Sådan en gad jeg også godt have hængende :)

    SvarSlet